• Piyasalar
  • up
    BIST 100
    98415
  • down
    USD
    5.7824
  • down
    EURO
    6.4409
  • down
    GBP
    7.5029
  • down
    Altın
    277.449
  • TGRT Haber Arama
  • TGRT Haber Facebook
  • TGRT Haber Twitter
  • TGRT Haber Youtube
  • TGRT Haber RSS
REKLAMI KAPAT
Tarih : 28.06.2019 - 17:49 Yorum : 0

Instagram’ın CEO’su: “Uygulama konuşmalarınızı dinlemiyor”

“Uygulama konuşmaları dinlemiyor” diyen Instagram’ın CEO’su Adam Mosseri, buna rağmen “Bir arkadaşınızla daha önceden konuştuğunuz bir ürünün reklamlarını hiç arama yapmasanız dahi görebilirsiniz” dedi.

Instagram’ın CEO’su: “Uygulama konuşmalarınızı dinlemiyor”

CBS News’ten Gail King’e röportaj veren Instagram'ın CEO'su Adam Mosseri “Neden daha önceden hiç aramadığım bir ürünün reklamlarını görüyorum?” sorusuna , "Gerçek hayatta konuştuktan hemen sonraya ortaya çıkan reklamların çoğunlukla tesadüf” olduğunu söyledi. 

İnstagram’ı kullananların her gün karşılaştığı ‘tesadüf’lerden biri olan hiç arama yapmadığınız halde daha önce arkadaşınızla yaptığınız konuşmalarınızda, ihtiyaç duyduğunuzu belirttiğiniz bir ürünle ilgili reklamlar, başka uygulamalarda veya internette gezinirken mutlaka karşınıza çıkmıştır.

“Uygulama konuşmalarınızı dinlemiyor”
Uygulamanın kullanıcıların konuşmalarını dinlemediğini iddia eden ve bunu bir ‘tesadüf’ olarak değerlendiren İnstagram’ın CEO’su Mosseri’ni bu sorunun çok fazla yaşandığını ve bu tür şüpheli reklamların iki nedeni olduğunu söyledi.

Bu tür şeylerin gerçekten çok ince bir şekilde gerçekleştiğini belirten Mosseri, sebeplerden birincisinin ‘tesadüf’ olduğunu ikincisinin ise daha önce etkileşime girilmiş olduğu halde kullanıcıların böyle bir içerikle karşılaştığını unutup, hatırlamamasına bağladı.

'Karşınıza çıkan reklamların kaynağı yine sizsiniz'
İnstagram, size reklam göndermek için sizin özel görüşmelerinizi dinlemiyor olsa da uygulama içindeki etkileşimlerinize veya ilgi alanlarınıza yönelik reklamlar sunar. Bu tür reklamlar ise yine sizin takip ettiğiniz kişilere, beğendiğiniz ya da yorum yaptığınız gönderilere göre belirlenir. Bütün bunların yanında Instagram ayrıca, Facebook’un kullanıcıların nelere ilgi duyduğunu belirlemek için kullandığı en az 52 bin farklı sınıflandırma kategorisine sahip demografik verilerini kullanır. 

"Dinlemiyoruz ama inanmayacağınızın farkındayım'
Sosyal medya platformlarımız bizim hakkımızda bizim bildiğimizden daha çok şey biliyor. Ve kullanıcılar bu yüzden uygulamalara karşı güvensizlik duyuyorlar.
Son olarak Mosseri “birçok farklı nedenden dolayı aşırı şüpheli durumlara yol açabileceği için, mesajlarınıza bakmıyoruz, mikrofununuzu dinlemiyoruz. Ama bana inanmayacağınızın farkındayım” dedi.

 
 

YORUM YAPIN

 
 
© 2004 - TGRT Haber