28 Haziran 2022 12:49 - Güncelleme : 28 Haziran 2022 12:53

Milyarlarca yıl yaşam mümkün olabilir: Bilim İnsanları Ötegezegenlerle İlgili Önemli Keşif Yaptı

Dünya’nın gelecekte ne gibi risklerle karşı karşıya kalacağı bilinmezken, bilim insanları ötegezegenlerle ilgili önemli bir keşifte bulundu. Milyarlarca yıl yaşamın mümkün olduğu bu gezegene gelin yakından göz atalım…

uzay,gezegen,bilim

İklim değişikliği, çevre kirliliği, küresel ısınma ve daha birçok etken dünyayı tehdit altına alıyor. Bunlara ek olarak hastalıkların artması da, yine yaşamı tehdit eden bir başka faktörlerden. Şu anda dünyayı tehdit eden sorunlar için çalışmalar yapılsa da, ne yazık ki bunun önüne uzun bir süre daha geçilmesi kolay olmayacak.

Dünya tehdit altında iken, diğer yandan araştırmacı ve uzay dalında faaliyet yürüten şirketler de, dünya dışı yaşamı keşfetmek için yoğun mesai harcıyor. Bu bağlamda yapılan son araştırmada, ötegezegenlerle ilgili önemli bir bulguya rastlandı.

HIDROJEN VE HELYUM AÇISINDAN  ZENGİN

"Zmescience.com" sitesinin haberine göre, İsviçre'deki Bern ve Zürih üniversitelerinden bilim insanları, dünya dışında yaşam arayışına dair yeni bir araştırma yaptı. Söz konusu araştırmada, bilim insanları, hidrojen ve helyum elementi bakımından zengin olduğu düşünülen kayalık ötegezegenleri incelemeye aldı.

Bilim insanları, Güneş Sistemi'ndeki oksijen ve nitrojen gibi elementler bakımından zengin olan diğer gezegenlerin aksine kayalık ötegezegenlerinin konumu sebebiyle daha fazla hidrojen ve helyum elementlerine sahip olduğunu belirledi.

Kayalık ötegezegenlerde yaşama uygun koşulların ne kadar sürebileceğine dair yapılan hesaplamalarda bilim insanları, bazı kayalık ötegezegenlerde 8 milyar yıla kadar yaşanabilir koşulların bulunabileceğini tespit etti.

Bilim insanları, araştırmada, "Hidrojen ve helyum elementlerinin yoğun olduğu gezegenler, yaşam için gerekli olan sera gazları açısından yetersiz olabilir ancak bu gezegenlerin atmosferinin yeterince büyük olması durumunda da hidrojen elementi sera gazı görevi görebilir." ifadesini kullandı.

Ayrıca araştırmacılar, çoğu ötegezegenin önemli ölçüde su hacminin bulunduğu bunun da yüzey sıcaklığını artırarak yaşam için gerekli temel ​​koşulları oluşturduğunu belirtiyor.

NASA, 17 Haziran'da Güneş Sistemi yakınındaki cüce bir yıldızın yörüngesinde yer alan, Dünya'ya benzer iki kayalık ötegezegen keşfedildiğini bildirmişti.

5 BİNİN ÜZERİNDE ÖTEGEZEGEN VAR

NASA’nın internet sitesinde paylaştığı verilere göre, bu zamana kadar keşfedilen ve onaylanan ötegezegen sayısı 5 bin 44’e ulaştı.  Teyit edilen ötegezegenlerin yüzde 30'u gaz devlerinden oluşuyor. Jüpiter veya Satürn gibi gazdan oluşan gezegenler bu sınıfta yer alıyor. Güneş Sistemi dışında, başka yıldızların yörüngelerinde bulunan gezegenlere "ötegezegen" adı veriliyor.

Kaynak: AA