Ramazan Vuslat
31 Ocak 2022 16:48

NASA teleskobu uzaylıların olabileceği cisimler keşfetti

NASA, uzaylıların yaşaması muhtemel gezegenleri araştırıyor. ABD Havacılık ve Uzay Ajansı, teleskop gözlemleri ile 5 bin ilgi çekici cisim keşfettiğini duyurdu.

teknoloji,nasa,tess

NASA araştırmacıları, Geçiş Halindeki Ötegezegen Araştırma Uydusu (Transiting Exoplanet Survey Satellite -TESS) uzay teleskobunu kullanarak 5 bin ilginç cisim keşfetti. 2018'den beri kaydedilen cisimlerin sayısı gittikçe artıyor. Geçtiğimiz yıldan beri kataloğa 1600 cisim dahil oldu. 2018 yılında ABD’nin Florida eyaletinden SpaceX roketiyle fırlatılan TESS, yeni cisimler bulmaya devam ediyor.

TESS, Kepler uzay teleskobunun yerini alırken, Kepler yaklaşık 3 bin 700 ötegezegenin büyük bölümünü keşfetmişti. Bilim insanları, TESS’in de büyük bir başarı yakalayacağını düşünüyor.

TESS BİNLERCE CİSİM KEŞFETTİ

Bilindiği üzere, uzun yıllardır bilim insanları Dünya dışında canlıların olup olmadığını araştırıyor. Bu amaçla yüzlerce uzay görevi başlatıldı ve hatta birçoğu görevini tamamladı bile. Bununla birlikte, NASA’nın TOI'ler veya TESS İlgi Çekici Cisimler olarak adlandırdığı bu cisimlerde uzaylı canlılar olabilir.

NASA teleskobu uzaylıların olabileceği cisimler keşfetti

MIT'de doktora sonrası araştırmacı Michelle Kunimoto, "Geçtiğimiz yıl bu zamanlar TESS, 2 bin 400'den fazla TOI bulmuştu. Bugün TESS bu sayının iki katından fazlasına ulaştı. Bu, görevin ve tüm ekiplerin yeni gezegenler için verileri didik didik araştırdığının büyük bir kanıtı. Gelecek yıllarda daha binlercesini görmek için can atıyorum.” şeklinde konuştu.

TESS’in bulduğu 176 TOI'in gezegen olduğu ortaya çıktı. Şu anda teleskop, Kuzey Yarımküre ve ekliptik düzlemi (Dünya'nın Güneş'in çevresinde izlediği yörünge) gözlemliyor. 2025 yılında yükseltmeler sayesinde TESS'in daha fazla cisim keşfetmesi bekleniyor.