12 Ekim 2021 09:55

NASA yayınladı: Mars'ta uzaylı yaşamına dair kanıt

Amerikan Uzay ve Havacılık Dairesi (NASA) Mars'tan yeni fotoğraflar yayımladı. Bilim insanları, bir zamanlar Mars'ta uzaylı yaşamına dair nehir deltası bulduklarını açıkladılar.

mars,nasa,kızıl gezegen,uzaylı

NASA'nın Mars'ta bulduğu suyun kaynağının bir nehir yatağı olduğu ortaya çıktı. NASA'nın paylaştığı yeni fotoğraflar, kızıl gezegenin uzaylı yaşamına ev sahipliği yaptığını kanıtlayan fosilleri bulmayı umduğu Mars'taki eski kurumuş nehir yatağını ortaya koydu. Bilim insanları, Perseverance uzay aracının çektiği ve milyarlarca yıl önce gezegende suyun nasıl aktığını gösteren fotoğrafları Journal of Science'da yayınladı.

NASA yayınladı: Mars'ta uzaylı yaşamına dair kanıt

Uzay aracı Perseverance, 'Kodiak Butte' olarak bilinen ve 'dalgalanan su seviyeleri ve sonraki değişen akış stilleri altında kapalı bir göl sistemini gösteren' bir kaya oluşumunun fotoğraflarını çekti. Bilim insanları, bu yeni bulgunun, NASA'nın gezegenin daha fazla araştırılmasına ilişkin kararlarına rehberlik edecek "benzeri görülmemiş bir bilgi  noktası' sağladığını söyledi.

''NORMAL BİR NEHİR AKIŞI VARDI''

Massachusetts Teknoloji Enstitüsü'nde (MIT) Gezegen bilimleri profesörü olan Benjamin Weiss, konuya ilişkin şunları söyledi:

"Gezgin bu inanılmaz ıssız araziye indi ve hiçbir yere gitmeden, sadece uzaktan fotoğraf çekerken, Jezero'nun milyonlarca yıl önce gölün dibi olduğunu doğrulayan kayalar gördük.''

NASA yayınladı: Mars'ta uzaylı yaşamına dair kanıt

NASA'nın yayınladığı fotoğraflarda normal nehir akışının olduğu dönemlerde meydana gelebilecek ince kil veya kum katmanları da yer aldı. Fransa'daki Nantes Üniversitesi'nden bir jeolog olan Nicolas Mangold ise şunları söyledi:

“Kodiak'taki stratigrafiyi* anlamak, yaşamın korunması için en olası olan tortuları belirlememizi sağlıyor. Geçmişte bir noktada suyun yüzeyde aktığını biliyoruz, ancak bu aktivitenin süresini bilmiyoruz.''

Mangold, ayrıca alanın sel olaylarından kaynaklanan küçük kaya tabakaları ile kaplandığını sözlerine ekledi.

MARS'TA SELİN NEDENİ

Bilim insanları henüz Mars'ta neyin sele sebep olduğunu bilmeseler de şiddetli yağmur veya ani buz erimelerinin neden olabileceğini düşünüyorlar.

Weiss, bu teorilerini şu sözlerle açıklıyor:

"O zamanlar Mars muhtemelen daha fazla buza sahipti, bu da volkanik aktivite veya meteor çarpmaları ile aniden eriyerek kratere su, kaya ve silt akışı gönderdi. Kraterin etrafındaki bölge, Mars'taki bilinen en eski kayaları içiriyor. Şimdi, kraterden bile ayrılmadan o kayaları da örnekleyebiliriz.''

NASA yayınladı: Mars'ta uzaylı yaşamına dair kanıt

Öte yandan araştırmanın yazarlarından Amy Williams, "Artık net fotoğraflara sahibiz. Kil ve  çamurtaşı bulduğunuza dair tam bir güvenimiz var. Bu resimlere bakmak bir kitabın kapağını okumak gibi. Keşfimiz yeni başlıyor" dedi.