Tgrt Haber
26 Aralık 2021 16:47

TikTok'un algoritması belgelerle ortaya çıktı! İşte böyle zihin okuyor

Milyonlarca kullanıcısı olan sosyal medya uygulaması TikTok'un algoritması belgelerle ortaya çıktı. Uygulamanın nasıl 'zihin okuduğu' bu belgelerle anlaşıldı.

TikTok'un algoritması belgelerle ortaya çıktı! İşte böyle zihin okuyor
tiktok,sosyal medya,belge

Sosyal medya platformlarından son zamanların en popüleri TikTok'un kullanıcılarını nasıl uygulamada kalmaya teşvik ettiği, algoritmasının nasıl işlediği ortaya çıktı. The New York Times'ın incelediği, Pekin merkezli mühendislik ekibinin teknik konularla ilgilenmeyen personel için hazırladığı 'TikTok Algo 101' başlıklı belge uygulamanın nasıl işlediğine dair detayları içinde bulunduruyor. 

TikTok Algo 101 belgelerinde şu ifadeler yer alıyor:

''Bir kullanıcı belirli bir videoyu beğenir ama uygulama aynı türden videoları göstermeye devam ederse kullanıcı çabucak sıkılır ve uygulamayı kapatır. Bu durumda aynı tür videoları izleyen bir kullanıcının oluşturduğu toplam değer her bir videoyu izlemekten daha düşüktür çünkü tekrarlar can sıkıntısına yol açar.''

Belgede kullanıcıların sayfasını çeşitlendirmek için 'Sizin için' bölümündeki zorunlu önerilerin kullanılabileceği belirtiliyor. TikTok sözcüsü Hilary McQuaide, The New York Times'a belgenin gerçek olduğunu ve algoritmanın nasıl çalıştığının temellerini açıklamak için hazırlandığını doğruladı. 

TikTok'un algoritması belgelerle ortaya çıktı! İşte böyle zihin okuyor

Öte yandan Insider'a konuşan sözcü ise şunları söyledi:

''TikTok'un kullanıcılara neşe vermesini istiyoruz ve çok fazla şeyin, hedeflediğimiz gibi farklı şeyler keşfetmelerine mani olduğunun farkındayız. İçerik tercihlerini özelleştirmek, alakalı ya da yaşa uygun olmayan videoları otomatik olarak atlamak ve Topluluk Kuralları'nın ihlallerini ortadan kaldırmak için yeni yöntemlere yatırım yapmaya devam ediyoruz.''

BEĞENİ VE TAKİP GİBİ SİNYALLER DİKKATE ALINIYOR

Sözcü, TikTok'un içerik önerirken beğeni ve takip gibi bir dizi sinyali dikkate aldığını söyledi. Wall Street Journal, daha önce TikTok'un kullanıcıların videoları ne kadar süre izlediğini, birinin bir videoyu birden fazla izleyip izlemediğini anlayabildiğini bildirmişti. Yeni belgelere göre ise TikTok'un bir videoyu önerdiğinde sadece izlenme sayısı ve süresine bakmadığı ortaya çıktı.

TikTok'un algoritması, bir videonun aldığı beğeni sayısı, izleyicilerin yorumlarının büyük çoğunluğunu, bir videonun toplam süresini ya da oynatma süresini ayrıca izleyicilerin videoyu oynatıp oynatmadığına da bakıyor.

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...