• Piyasalar
  • down
    BIST 100
    100487
  • up
    USD
    5.7111
  • up
    EURO
    6.3172
  • up
    GBP
    7.114
  • up
    Altın
    274.867
  • TGRT Haber Arama
  • TGRT Haber Facebook
  • TGRT Haber Twitter
  • TGRT Haber Youtube
  • TGRT Haber RSS
REKLAMI KAPAT
Tarih : 08.07.2019 - 10:56 Yorum : 0

Hamile kalmadan önce yapılması gerekenler, hamilelik öncesi yapılması gerekenler

Eğer bir hamilelik planlıyorsanız bu yazıyı okuyarak bu süreci iyi planlayabilirsiniz. Kadınların hamile kalmadan önce kendilerini iyi bir şekilde hazırlayarak, mutlu ve sağlıklı bir hamilelik geçirmeleri hem kendileri hem de eşleri ve en önemlisi bebekleri için çok önemli ve faydalıdır. Bu nu sağlamak için yapabilecekleriniz hakkında bir araştırma yaptık ve gördük ki dünya üzerinde de kadınlar bu konuya önem verip bir araştırma yapmış ve uzmanlarda bu konularda bilgiler vermiş. İşte hamile kalmadan önce yapılması gerekenler listesi…

Hamile kalmadan önce yapılması gerekenler, hamilelik öncesi yapılması gerekenler

Eğer bir hamilelik planlıyorsanız bu yazıyı okuyarak bu süreci iyi planlayabilirsiniz. Kadınların hamile kalmadan önce kendilerini iyi bir şekilde hazırlayarak, mutlu ve sağlıklı bir hamilelik geçirmeleri hem kendileri hem de eşleri ve en önemlisi bebekleri için çok önemli ve faydalıdır. Bu nu sağlamak için yapabilecekleriniz hakkında bir araştırma yaptık ve gördük ki dünya üzerinde de kadınlar bu konuya önem verip bir araştırma yapmış ve uzmanlarda bu konularda bilgiler vermiş. İşte hamile kalmadan önce yapılması gerekenler listesi…

Sigarayı bırakın

Sigarayı hem siz hem eşiniz bırakmalı. Bu konuda uzmanlar sigaranın bebeğin sağlığını olumsuz etkilediğini, düşük yapma riskini arttırdığını ve SIDS insidansı denilen ani bebek ölümlerini teteikledini vurgulamaktadır. Anne ve baba adaylarının, bebek planlamasını yapmadan önce sigarayı bırakmaları önemlidir.

Kafeini bırakın

Hamileyken, kafeinin doğmamış bebeğiniz üzerindeki etkilerini fiziksel olarak hissedeceksiniz, yani: bir latte içtiğinizde, bebeğiniz, midenizde çember hareketi yapmaya başlayacaktır. Öyleyse şimdi, bir süre için latteyi bırakmanın zamanı gelmiş demektir. NSW Mothersafe göre hamile kadınlar için gebelikte önerilen maksimum alım miktarı günde 200mg. Dır. Başka bir deyişle günde sadece

  • 1 sert espresso
  • 3 fincan hazır kahve
  • 4 bardak çay içilebilir.

Kafeini bırakma belirtileri şunlar olabilir: baş ağrısı, sinirlilik, kabızlık.

İyi beslenin

Doktorunuzla beslenme konusunda konuşun. Kendisinden, uzman desteği alarak yeme içme planı oluşturun. Ay ay beslenme takvimi yapın ve bundan şaşmayın. En sağlıklı besinleri bu listeye ekleyerek, bebeğinize yararı olmayan hatta zararı olabilecek hamur işi veya şeker gibi gıda alımlarını yapmayın.

Vitamin alın

Hamilelik sırasında vücudunuzun normalden daha fazla demire, folik aside veya vitamine ihtiyacı olur. Bunların eksik olması demek bebeğinizin de sağlıklı olmasına engel olmak demek olabilir. Bu yüzden doktorunuzun istediği tüm testleri yaptırarak eksik vitaminleri takviye etmeyi deneyin. Bunları arttırabilecek besinlerle de vücudunuzu destekleyin. Örneğin omega 3 vitamin alımı yapıyorsanız omega 3 bakımından zengin balık yiyerek de vitamin alımlarınızı yükseltin.

Tartılın

Hamilelik, sağlıklı ve zinde yaşamak için harika bir başlangıç olacaktır. Bunun için başlangıçtan itibaren kilo alımınızı not alın ve bir yere kaydedin. Kontrollü kilo alımını da tartılarak sağlayabilirsiniz.

Bir jinekolog doktorunuz olsun

Kendinizi iyi ve rahat hissedebileceğiniz, sizi anladığına inandığınız bir doktor ile hamileliğinizi tamamlamak üzere anlaşın. Olağan dışı durumlarda kendisine ulaşılabilir olmak bu süreçte önemlidir.

Ailenizin tıbbi geçmişini araştırın ve bu konuda doktorunuza bilgi verin.

Dişçiye gidin

Diş sağlığı, genel sağlığınızın önemli bir parçası olarak düşünülmelidir. Hamileyken diş eti hastalığı açısından daha yüksek risk altında olduğunuzu biliyor muydunuz? Diş muaeyenesi ve temizliğini yaptırın. Diş işlemleri, hamilelik sırasında daha tehlikelidir ve ağrı kesici ilaç kullanımı kısıtlıdır, bu yüzden önemli bir sorununuz varsa, şimdi onlarla ilgilenme zamanı. İyi diş hijyeni alışkanlıklarınızı sürdürmeye devam edin ve diş fırçalamaya her zamankinden daha fazla önem verin böylece hamilelik sırasında gevşeme olasılığınız azalır.

Aşı olun

Doğmamış bir bebeğe büyük riskler taşıyabilen birçok önlenebilir hastalık vardır. Gebe kalmadan önce yapılacaklar listeniz aşılarınızın güncel olduğundan emin olmalısınız. Su çiçeği, kızamık ve kabakulak gibi hastalıklara karşı aşı olup olmadığınızı görmek için doktorunuzla ya da ailenizle konuşun ya da kan testi yapın.

Bütçenizi planlayın

Önünüzde çok zaman olsa da, hamilelik, özellikle ilk üç aylık dönem , yorucu olabilir. Muhtemelen bir hesap makinesinden ayrılmak ve 10 hafta boyunca hesaplarınızı yapmaya başlamak istemezsiniz. Vaktinden önce bütçeleme yapmak, gönül rahatlığı sağlayacak ve bir aileye tam anlamıyla bakmak için mali kaynaklarınızda daha fazla yer açmanız gerektiğinde sizi önceden uyaracaktır. Gebelik ve hamilelik bazen öngörülemeyen tıbbi masrafları ortaya çıkarabileceğinden ve bunu geciktirmek istemeyeceğiniz için, acil durumlarda da derhal tasarruf etmeye başlayın.

Doğum kontrolünü durdurun

Doğum kontrolünü durdurmanın en iyi yolu hakkında doktorunuzla konuşun. Türüne bağlı olarak, doğurganlığınız günler veya aylar içinde normale dönebilir. Doğum kontrolünü durdurduktan sonra hormonal değişiklikler olabileceğini unutmayın; Alışılmadık bir şey yaşarsanız, doktorunuza başvurun.

Toksinlerden uzak durun

Uyuşturucu, alkol ve sigara içmek bebeğiniz için açık olarak zararlıdır, ancak reçetesiz satılan cilt bakım ürünlerinde bulunan A vitamini gibi bilmediğiniz başka toksinler de vardır. Pestisitler ve diğer kimyasallar da pastörize edilmemiş süt ürünlerinde olduğu gibi tehlikeli olabilir. Araştırmanızı yapın ve endişeleriniz varsa doktorunuza danışarak kontrolü sağlayın.

Telefonunuza bir alarm kurun ve günlük olarak yapmanız gerekenleri hatırlatmasını isteyin

Ara öğünleriniz, ana öğünleriniz, vitaminleriniz ve egzersizler gibi aktiviteleri hatırlatmak üzere, telefonunuza hatırlatmalar kurarak bunları yapmayı daha iyi planlayabilir ve atlamadan uygulayabilirsiniz.

Egzersiz programına dahil olun

Doktorunuza danışarak hamileliğiniz başlamadan bir süre önce hem vücudunuzu hamileliğe hazırlamak hem de kilo alımını daha kolay kontrol altında tutmak için doğru bir egzersiz ve uzman ile çalışmaya başlayın. Spor yapmak psikolojik olarak da size kendinizi iyi hissettirecektir.

 
 

YORUM YAPIN

 
 
© 2004 - TGRT Haber