• Piyasalar
  • down
    BIST 100
    100237
  • up
    USD
    5.7344
  • up
    EURO
    6.3129
  • up
    GBP
    7.1649
  • up
    Altın
    280.08
  • TGRT Haber Arama
  • TGRT Haber Facebook
  • TGRT Haber Twitter
  • TGRT Haber Youtube
  • TGRT Haber RSS
REKLAMI KAPAT
Tarih : 03.07.2019 - 11:54 Yorum : 0

Hamilelikte gaz sancısı nasıl geçer, Hamilelikte gaz sancısı nasıl geçer?

Hamileliğin en belirgin belirtilerinden birisi gazdır. Bundan bazen utanç duyabiliriz. Vücudunuzun, bu kadar çabuk gaz yapıyor olması, yediklerimiz ve içtiklerimiz ile ilgilidir. Progesteron hormonu, hamilelik sırasında aşırı gazın ana nedenlerinden biridir. Vücudunuz hamileliğinizi desteklemek için daha fazla progesteron ürettir. Progesteron hormonu da vücudunuzdaki kasları gevşetir. Bu, bağırsak kaslarınızı da genişletmesi demektir. Genişlemiş ve daha yavaş hareket eden bağırsak kasları, sindiriminizin yavaşlaması anlamına gelir. Bu da şişkinlik, geğirme ve gaza neden olur.

Hamilelikte gaz sancısı nasıl geçer, Hamilelikte gaz sancısı nasıl geçer?

Hamileliğin en belirgin belirtilerinden birisi gazdır. Bundan bazen utanç duyabiliriz. Vücudunuzun, bu kadar çabuk gaz yapıyor olması, yediklerimiz ve içtiklerimiz ile ilgilidir. Progesteron hormonu, hamilelik sırasında aşırı gazın ana nedenlerinden biridir. Vücudunuz hamileliğinizi desteklemek için daha fazla progesteron ürettir. Progesteron hormonu da vücudunuzdaki kasları gevşetir. Bu, bağırsak kaslarınızı da genişletmesi demektir. Genişlemiş ve daha yavaş hareket eden bağırsak kasları, sindiriminizin yavaşlaması anlamına gelir. Bu da şişkinlik, geğirme ve gaza neden olur.

Hamileliğiniz ilerlemeye başladığında, karın boşluğunuzda büyüyen bebeğinizden gelen baskı, sindirimi yavaşlatarak daha fazla gaza yol açabilir. Bazı yiyecekler de aynı zamanda gaza neden olabilir ve hamilelik sırasında aldığınız vitaminler (özellikle demir ilaçları) kabızlığa neden olabilir.

Hamilelikte gaz sancısı nasıl geçer?

Bol sıvı tüketin

Su sıvı tüketimi konusunda sizin en iyi yardımcınızdır. Her gün mutlaka en az 8 bardak su için. Bunun yanı sıra içtiğiniz diğer yiyecekler de sıvı tüketiminize katkıda bulunur. Bunlar da dikkat etmeniz gereken şey, meyve suyu tercihi yaparken gaz yapmayacak meyvelerden seçmenizdir çünkü bazı meyvelerde şişkinliği teşvik edecek asit ve şeker bulunur. Bunların sularını içtiğiniz de ise şişkinlik yaşarsınız. Kızılcık, portakal, üzüm ve ananas bunlara örnektir.

Hareket edin

Fiziksel aktiviteler ve günlük yürüyüş sizin hayatınızın bir parçası olmalıdır. Eğer spor saloununa gidemiyorsanız günlük olarak en az 30 dakika yürüyüş yapın. Egzersiz yapmak sizi hem duygusal hem de fiziksel olarak formda tutacak ve kendinizi de daha iyi hissedeceksiniz. Ayrıca hareket etmek, kabızlığın gitmesinde ve şişkinliğin azalmasında size yardımcı olacaktır.

Diyet yapın

Bu diyet size kilo verdirmek için değil, vücudunuzda gaza neden olan yiyeceklerin yiyecek listenizden tamamen çıkartılması anlamına gelir. Brüksel lahanası, brokoli, karnabahar, lahana, buğday, patates, nohut, fasulye, mercimek ve barbunya gibi yiyecekleri tüketmekten kaçının. Bunların pişirilmeden önce gazı alınsa da yine de hamilelikte sizi rahatsız edebilecek düzeyde gaza sebep olabilir.

Lif tüketimini arttırın

Lif, bağırsaklara suyun ulaşmasını daha kolay sağlar ve ayrıca kabızlığın yumuşamasında etkin rol oynar. Bu yüzden günlük en az25-30 gram lifli gıda tüketmeyi unutmayın. Kuru erik, incir, muz, sebze ve meyvelerin yanı sıra yulaf da tüketilebilecek lif kaynağı yüksek besinlerdir.

Lif tüketiminde zorlanıyorsanız

Doktorunuza bu konuda danışabilir ve lif takviyesi desteği isteyebilirsiniz.

 
 

YORUM YAPIN

 
 
© 2004 - TGRT Haber