• Piyasalar
  • up
    BIST 100
    97149
  • down
    USD
    5.7454
  • up
    EURO
    6.3899
  • up
    GBP
    7.0775
  • up
    Altın
    283.227
  • TGRT Haber Arama
  • TGRT Haber Facebook
  • TGRT Haber Twitter
  • TGRT Haber Youtube
  • TGRT Haber RSS
REKLAMI KAPAT
Tarih : 30.05.2019 - 13:38 Yorum : 0

Kısır Kalori Ne Kadar Kısır Kilo Aldırır mı Kısır Kaç Kalori, Kısır Diyeti Listesi, Peki Kısır Kilo Yapar mı

En sevdiğimiz yiyeceklerden biri olan kısır, kalori hesabı yapan diyetteki herkesin rahatlıkla tüketebileceği hem besleyici hem de diyet listelerine uygun kalorisi ile oldukça fazla tercih edilmektedir. Diyetisyenlerin de tavsiye ettikleri kısır tarifleri kişinin damak tadına göre değişmektedir. Kalori hesabı yaparken en sevdiğiniz yiyeceklerden de vazgeçmek istemiyorsanız size tadıyla damaklarda tat bırakan kısır hakkında biraz bilgi vermek isteriz.

Kısır Kalori Ne Kadar Kısır Kilo Aldırır mı Kısır Kaç Kalori, Kısır Diyeti Listesi, Peki Kısır Kilo Yapar mı

Kısır, köftelik bulgur diye bilinen ince bulgurdan yapılmaktadır. Kısırlık bulgurun hammaddesi, pilavlık daha büyük taneli bulgurun kendisidir. Pilavlık bu bulgur inceltilerek kısırlık ince bulgur elde edilir. Beyaz pirince göre faydaları daha fazla ve kalori olarak da daha düşüktür. Marketlerde bulabileceğiniz kısırlık bulgurun fiyatı da ekonomiktir.

Kısırın Faydaları Nelerdir?

•    İçerisindeki karbonhidrat miktarı yüksek olduğundan besleyiciliği de fazladır. Bu sayede, uzun süre kendinizi diyet yaparken de daha uzun süre enerjik hissedebilir ve vücudunuzun direncini sabit tutabilirsiniz.
•    Krom, magnezyum, çinko, kepek ve lif bakımından zengindir. Yine lifli olması sebebiyle kanınızdaki yağ oranını düşürerek kötü kolesterolü kontrol altına alamaya yardımcı olur.
•    B vitaminlerinin hemen hepsi bulunur. İçerisinde sadece B12 barındırmaz. Özellikle içerisinde bulundurduğu B1 vitamini sayesinde sindirim sisteminizin sağlığını korumaya yardımcı olur. Aynı zamanda sinir sistemine faydaları da kanıtlanmıştır.
•    Bunlara ek olarak folik asit bakımından da zengindir. Bu yüzden özellikle hamilelerin tüketmesi faydalıdır. Kolay bozulmaz ve küf yapmaz. Bu sayede bir paketi uzun süre güneş görmeyen yerde, özellikle buzdolabında saklamanız durumunda uzun süre kullanabileceksinizdir.
•    Kimi sebzelerden daha fazla demir içerir. Bu bakımdan demir ihtiyacınızı da kısır ile rahatlıkla karşılayabilirsiniz.
•    Radyasyonu çekmeyen özelliğe sahiptir.
•    Kanserle özellikle bağırsak kanseri ile mücadele de etkin rol oynar.

Kısır Kalori Ne Kadar?

Ortalama, bir yemek kaşığı kısırda 25-30 kalori bulunmaktadır. Yaptığınız diyete uygun olarak ana ve ara öğünlerinizde kaç kaşık kısır tüketmeniz gerektiğini buna göre belirleyebilirsiniz. Eğer kısırın en az kaloride olmasını isterseniz o zaman kısırdaki yeşillikleri bol; yağ, tuz ve nar ekşini de en aza indirmelisiniz.

Kısır Tüketirken Dikkat Edilmesi Gereken Şeyler;

Böbrek hastalığı olanların, böbrekleri yorabilme etkisi olduğundan kısırı kontrollü olarak tüketmesi gerekmektedir.
Metabolizmanın hızlı çalışmasına yardımcı olabilecek baharatlar olan karabiber, kimyon ve nane kullanılmalıdır.
Nar ekşisi, ceviz, yağ ve tuz kullanımı en aza indirilmelidir.

 
 

YORUM YAPIN

 
 
© 2004 - TGRT Haber