26˚
İstanbul
26˚
hafif yağmur
Nem %61
Rüzgar 4.68 /s
Cumartesi
26˚/19˚
Pazar
28˚/19˚
Pazartesi
27˚/20˚
Salı
27˚/20˚
27 Mayıs 2022 Cuma
2022-01-25 15:08:18

Telefon ve internet aboneliği iptali nasıl yapılır? Cayma hakkı süresi ne kadar?

Telefon ve internet aboneliği iptali ve cayma hakkına ilişkin alınan yeni kararlar, vatandaşın konuyla ilgili yoğun bir araştırma yapmasına neden oldu. Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) tarafından yapılan duyuruya göre elektronik haberleşme sektörüne ilişkin tüketici hakları yönetmeliği yayınlanmasına karar verildi. Resmi Gazete’de yayımlanan ve yürürlüğe gire yönetmeliğe göre, internet hızı, abonelik, kampanya ve tarifler, duyuruldukları andan taahhütname süresine dair çok sayıda değişiklik yapıldı. Bunun üzerine vatandaşlar, “Kampanya ve tarifelerde üyelik nasıl olacak?”, “Telefon ve internet aboneliği iptali nasıl yapılır?”, “Telefon aboneliğinden cayma hakkı süresi ne kadar?” sorularına cevap aramaya başladı.

Telefon ve internet aboneliği iptali nasıl yapılır? Cayma hakkı süresi ne kadar?
fotoğrafı büyüt
Fotoğrafı Paylaş

Telefon ve internet aboneliği cayma hakkına ilişkin atılan yeni adımlar kapsamında sürecin nasıl ilerleyeceği ve telefon ya da internet aboneliklerinin nasıl yapılacağına dair yoğun bir araştırma yapılmaya başladı. Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) tarafından yapılan duyuruya göre internet hızı, kampanyalar, abonelikler ve tarifelere ilişkin yapılan duyurular ve taahhütname sürecine ilişkin çok sayıda konuda değişiklik yapıldı. Yapılan değişikliklerin vatandaşı nasıl etkileyeceği ise büyük bir merak konusu oldu. Peki internet hızının sağlanamaması durumunda sözleşme feshedilebilir mi? Telefon aboneliğinden nasıl cayılır? Cayma hakkı süresi ne kadar? Telefon ve internet aboneliği nasıl iptal edilir? İşte detaylar…

TELEFON VE İNTERNET ABONELİKLERİ NASIL YAPILACAK?

Telefon ve internet aboneliklerinde sağlanan hizmetler için yeni dönem başlatılıyor. Elektronik haberleşme sektörüne ilişkin yeni bir düzenleme devreye alındı ve Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu’nun (BTK) Elektronik Haberleşme Sektörüne İlişkin Tüketici Hakları Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik, Resmi Gazete’de yayımlandı. İnternet hızı, abonelik, tarife ve kampanyaların duyurulması, taahhütname süresi gibi konularda çok sayıda değişikliği ele alan yönetmelik, internet hızının sağlanamaması durumunda sözleşmenin feshedilip edilemeyeceğine dair soru işaretleri oluşturdu. Bunun üzerine vatandaşlar telefon ve internet abonelikleri nasıl yapılacak? sorusuna cevap aramaya başladı.

Konuyla ilgili sosyal medya üzerinden Bakan Yardımcısı Ömer Fatih Sayan tarafından yapılan açıklamaya göre düzenleme, haberleşme hizmetlerinde vatandaşların haklarını daha güçlü bir şekilde koruyacak. Bakan Yardımcısı Sayan, ‘Dijital Türkiye’ hedefi kapsamında çok sayıda yeniliği de içermekte olan düzenlemeye dair yapmış olduğu açıklamada, “Vatandaşlarımız elektronik haberleşme aboneliklerini; e- imza, T.C. Kimlik Kartı veya İnternet Bankacılığı bilgileri ile e-Devlet kapısı üzerinden başlatılabilecekler. Ayrıca gerçek zamanlı dijital görüşme ile kimlik doğrulaması yapılarak abone olabilecekler.” ifadelerine yer verdi.

Yapılan düzenlemeyle birlikte kampanyalardaki aldatıcı ifadelere de artık yer verilmeyecek. “Bu kampanyaya üye olursanız bir diğer x kampanyasını da onaylamış sayılırsınız.” İfadelerinin yer aldığı cümlelerin bundan sonraki süreçte olmayacağını ifade eden Bakan Yardımcısı Sayan, “Düzenleme ile abone onayı gerektiren işlemler, tek onay altında birleştirilemeyecek, ayrı ayrı onay alınacak. Talep olmadan dolaylı yollardan yapılan aboneliklerin önüne geçilecek. Artık verilen tüm onaylar çevrim içi görüntülenebilecek. Müşteri hizmetleri, kısa mesaj, mobil uygulama, SIM vb. yöntemler aracılığıyla verilen onaylar, işletmecilerin çevrim içi işlem merkezinden 7 gün 24 saat kontrol edilebilecek. Çağrı merkezi tarafından yapılan aramalarda, müşterinin doğrudan ilgili abone olduğu teyit edilmeden işlem yapılamayacak.” açıklamalarında bulundu.

TELEFON VE İNTERNET ABONELİĞİ İPTALİ NASIL OLACAK?

Yapılan açıklamaların ve düzenlemenin ardından telefon ve internet aboneliği iptal işlemlerinin de nasıl olacağı merak uyandırdı. Tüketicilerin en sık şikayet ettiği konulardan biri olan abonelik iptali konusu da AK Parti’nin başlatmış olduğu tüketicilerin en çok şikayet ettiği sorunlara yönelik çalışma kapsamında ele alındı. Tüketici aleyhinde gerçekleşmekte olan çok sayıda konuyu ele alan çalışma, teklif haline getirilerek TBMM’ye sunulacak. Teklif kapsamında telefon ve internet aboneliğine cayma hakkı tanınacak ve abonelik sözleşmelerinde tüketicilerin hakları gözetilecek. Telefon ve internet aboneliği sözleşmesinde aboneliğin belirli bir süre devam etmesi zorunluluğu ve etmemesi durumunda tüketiciyi mağdur edecek olumsuz sonuçların oluşmasına son verilecek. Çalışma kapsamında abonelik sürelerinin kısaltılması ve 12 aya kadar indirilmesi de tartışılan konular arasında yer alıyor.

TELEFON ABONELİĞİNDEN CAYMA HAKKI SÜRESİ NE KADAR?

Tüketicinin cayma hakkı, teknolojinin getirmiş olduğu seçenekler ve pazarlama taktikleri arasında seçme hakkını kullanamayan tüketiciler için tanımlanmış olan bir haktır. İnternet üzerinden alınan hizmetlerden farklı sebeplerle vazgeçmek ya da iade etmek isteyen vatandaşlar, çok sayıda sorunla karşılaşmakta. Tüketici cayma hakkı, bu sorunların ortadan kaldırılması için etkili haklardan biri fakat çoğu vatandaş böyle bir hakka sahip olduğundan haberdar değil.  Bu hak kapsamında tüketici, 14 gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin sözleşmeden cayma hakkı bulunmaktadır. Ayrıca bu hak ile herhangi bir cezai şart da ödememektedir.

Sözleşmenin sağlanmasından alınan hizmetin iptal edilmesine kadar olan süreçte vatandaşlar cayma hakkını kullanabilir. Hizmeti sağlayan kurum ya da kuruluşun konuyla ilgili herhangi bir ön bilgilendirme yapmaması durumunda ise cayma hakkı süresi 1 yıla kadar uzatılmaktadır.

E-DEVLET’TEN İNTERNET ABONELİĞİ İPTALİ NASIL YAPILIR?

e-Devlet üzerinden internet aboneliği iptali için öncelikle Mobil imza, elektronik imza ya da T.C. Kimlik kartı ya da banka gibi kimlik doğrulama yöntemlerinden birini kullanmanız gerekiyor. Bunu yapmanız durumunda e-Devlet sistemine erişim sağlayabilirsiniz. Sisteme giriş yapıldıktan sonra karşınıza çıkan liste üzerinden hizmet almakta olduğunuz şirketi seçmeniz gerekiyor. Açılan sayfada fesih başvuru nedenine dair açıklamayı doğru bir şekilde yazmalısınız. Ardından abonelik fesih belgesini imzalamanız durumunda işleminiz gerçeklemiş olacaktır.

Etiketler