• Piyasalar
  • down
    BIST 100
    1566
  • down
    USD
    7.3582
  • down
    EURO
    8.9431
  • down
    GBP
    10.0985
  • down
    Altın
    440.496
  • TGRT Haber Arama
  • TGRT Haber Facebook
  • TGRT Haber Twitter
  • TGRT Haber Youtube
  • TGRT Haber RSS
REKLAMI KAPAT
Tarih : 26.12.2020 - 14:03 Yorum : 0

Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik Nedir?

Ülkemizde sağlık sektörü, gerek devlet, gerekse özel şirketlerin yatırımları sayesinde büyümeye devam ediyor. Sağlık sektöründeki bu büyüme ciddi anlamda personel ihtiyacına sebep oluyor. Sektör ise en fazla "Tıbbi Dokümantasyon Sekreterlik" alanlarında personel ihtiyacı duyuyor. Başka bir adla "Hasta kabul sekreterliği" olarak da bilinen hizmet alanı için profesyonel ve eğitimli insanlardan oluşan personeller ile ilgili devlet ve özel üniversitelerde bölümler açıldı. Peki, "Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik nedir?, Tıbbi sekreterlik nedir?, Tıbbi sekreterlerin görev tanımı nedir?, Tıbbi sekreter nasıl olunur?, Tıbbi sekreterlerde aranılan özellikler veya nitelikler nelerdir?, Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik iş imkanları nelerdir?" işte tüm merak edilen konuları sizler için derledik...

Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik Nedir?

Tıbbi Sekreterlik Nedir?

Tıbbi Dokümantasyon ve sekreterlik bölümlerinden mezun olan kişilere tıbbi sekreter denir ve görevleri: sağlık kuruluşları veya özel muayenehanelere gelen tüm hastaları kabul etme, kayıtlarını tutma ve genel ofis işleyişini takip etmeyle yükümlü kişilere denilmektedir.

Tıbbi Sekreterlerin Görev Tanımı Nedir?

Tıbbi Sekreterin Görev Tanımı Neleri Kapsar?

Tıbbi sekreterin mesleki sorumlulukları;

  • Gelen hasta telefonlarına cevap vermek, mesajları kaydetmek ve doktora iletmek,
  • Randevu almak için arayan hastalara sigorta ve ödeme bilgisini vermek,
  • Hastaları muayenehaneye kabul etmek ve kayıtlarını gerçekleştirmek,
  • Hasta vizite tarihlerini ayarlamak,
  • Hastalar, muayenehaneden ayrılmadan önce bir sonraki randevu tarihini ayarlamak,
  • Doldurulması gereken formları hastalara iletmek,
  • Doktorun takvimini ayarlayarak iş verimliliğini sağlamak,
  • Yaklaşmakta olan vizite tarihlerini hatırlatmak üzere hastalara telefon açmak,
  • Laboratuvar sonuçlarını ilgili personele iletmek,
  • Doktor tarafından dikte edilen hasta öyküsü, ameliyat notu ve tıbbi raporları kayıt altına almak,
  • Faturalama işlemlerini gerçekleştirmek,
  • Hasta mahremiyetine sadık kalmak,
  • Mesleki standartlara, hastane politikalarına ve prosedürlerine bağlı kalmak,
  • Ofis ekipmanında meydana gelen arıza onarımının yapılmasını sağlamak,
  • Sarf malzemesi stoğu siparişi gibi çeşitli büro ve idari işlevleri yerine getirmek,
  • Finansal kayıtları tutmak.

​​başlığı altında toplanabilir.

Tıbbi Sekreter Nasıl Olunur?

Nasıl Tıbbi Sekreter Olunur?

Tıbbi sekreter olmak için Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokullarının iki yıllık Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik Bölümü’nden mezun olmak yeterlidir. Diğer taraftan, meslek liselerinin, Büro Yönetimi ile Sekreterlik ve Tıbbi Sekreterlik bölümlerinden mezun olan kişiler, Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik önlisans programına sınavsız geçiş yapabilmektedirler.

Tıbbi Sekreterlerde Aranılan Özellikler veya Nitelikler Nelerdir?

Tıbbi Sekreterin Nitelikleri Nelerdir?

Üniversitelerin ilgili bölümlerinden mezun olmuş her adayda aranılan özellikler:

  • Tıbbi terminoloji ve yönetmeliğe hakimiyet,
  • Microsoft Office Suite programları bilgisine sahip olmak,
  • Hastaların ihtiyaçlarını ve doktorların talimatlarını anlamayı sağlayacak dinleme becerisi göstermek,
  • Beden dilini anlama, insanlarla görüşme ve ikna etme kabiliyetine sahip olmak,
  • Sabırlı ve güler yüzlü olmak,
  • Sigorta formları, hasta dosyaları ve ofis malzemelerini takip etmeye yarayacak organizasyonel beceriye haiz olmak,
  • Kişiler ve kurumlar arası yazışmaları gerçekleştirebilmek.​

olarak sıralayabiliriz. Bu özellikler devlet ve özel hastanelerin misyon ve vizyonlarına göre değişim gösterebilir.

Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik İş İmkanları Nelerdir?

Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik İş İmkanları Nelerdir?

Üniversitenin ilgili alanından mezun olan öğrenciler özel ve kamu sağlık sektöründe istihdam edilirler.

  • Kamuya ait sağlık kuruluşlarının klinik, poliklinik, laboratuar, ameliyathane, acil servis gibi tıbbi birimler yanında sağlık kurulu, hasta kabul, hasta dosyaları arşivi, personel, döner sermaye, satın alma gibi idari birimlerde de görev yapmaktadırlar.
  • Özel sektörde, özel hastaneler, özel sağlık merkezleri, özel laboratuar, özel muayenehane, eczane, özel radyoloji merkezleri, ecza depoları ve yazılım firmalarında çalışmaktadırlar.
  • Sağlık hizmetlerinde yaşanan hızlı değişime paralel olarak, bu programı bitirenlere özel ve kamuya ait tüm sağlık kurum ve kuruşlarında talep giderek artmakta ve mezunlara geniş iş imkânı bulunmaktadır.
 
 

YORUM YAPIN

 
 
© 2004 - TGRT Haber