Tgrt Haber

Çanakkale Köprüsü dünya basınının manşetinde! Japonya’yı geride bıraktı

19 Mart 2022 15:54 - Güncelleme : 19 Mart 2022 16:10
Çanakkale Köprüsü'nün rekorlar köprüsü olduğuna vurgu yapan dünya basını, Türkiye'nin Japonya'yı geri bıraktığının altını çizdi.

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın açılışını gerçekleştirdiği ‘en’lerin köprüsü’ 1915 Çanakkale Köprüsü, Türkiye’nin yanı sıra dünya basınında da gündeme oturdu. Açıklık rekoruyla dikkat çeken ve dünyanın en büyük asma köprüsü unvanını alan Çanakkale Köprüsü’nün Japonya’yı geride bıraktığının altı çizildi.

Çanakkale Köprüsü'nün rekorlar köprüsü olduğuna vurgu yapan dünya basını, Türkiye'nin Japonya'yı geri bıraktığının altını çizdi.

Türkiye’nin mega projeleri arasında yer alan ve dünyanın en uzun orta açıklıklı projesi olan 1915 Çanakkale Köprüsü, dün Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından açıldı. Asya ve Avrupa kıtalarını Çanakkale Boğazı’nda ilk kez birbirine bağlayan köprünün açılışı dünya basınında da yerini aldı. Birçok basın organı manşete taşıdığı haberde ‘rekor köprü’ vurgusu yaparken konumu sebebiyle de köprünün önemli olduğu belirtildi.

‘MİMARİSİ SEMBOLİZMLE DOLU’

ABC News'in AP'ye dayandırarak yaptığı haberde, "Türkiye Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve Güney Kore Başbakanı Kim Boo-Kyum, önemli su yolunun Avrupa ve Asya kıyılarını birbirine bağlayan Çanakkale Boğazı üzerinde devasa bir asma köprünün açılışını yaptı" ifadelerine yer verildi. Yolculuk süresinin kısaldığı belirtilen haberde, açılışın tarihi gün olan Çanakkale Deniz Zaferi’nde yapıldığına da dikkat çekildi. Köprünün mimarisinin sembolizmle dolu olduğu belirtilen haberde ayrıca 2023 metre orta açıklığın Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluşunun yüzüncü yılını kutladığı 2023 yılına denk geldiğini söylendi.

‘DEVASA BİR ASMA KÖPRÜ’

CNN Travel'ın haberinde ise 'Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan bir dizi büyük altyapı projesinin sonuncusu olarak Çanakkale Boğazı üzerinde devasa bir asma köprü açtı' denilerek aynı zamanda Türkiye’nin mega projeleri olan İstanbul Havalimanı, demiryolları, karayolları ve tünellere de değinildi.  

"1915 Çanakkale Köprüsü projesindeki çalışmalar Mart 2017'de başlatıldı ve inşaatta 5.000'den fazla işçi yer aldı.  Orta açıklığının 2.023 metre uzunluğu, Türkiye Cumhuriyeti'nin 2023'teki 100. yıl dönümüne bir göndermedir" denilen haberde mesafenin 6 dakikaya indiğinin altı çizildi.

TÜRKİYE JAPONYA’YI GERİDE BIRAKTI

New Civil Engineer ise 1915 Çanakkale Köprüsü'nden bahsederken dünyanın en uzun asma köprüsü olduğuna dikkat çekti. Daha önce Japonya'da, Kobe şehri ile Awaji adasını birbirine bağlayan Akashi Kaikyō Köprüsü’nün sahip olduğu unvanın Türkiye’ye geçtiği ifade edilen haberde Akashi Kaikyō Köprüsü’nün toplam 1991 metre uzunluğunda, 1915 Çanakkale Köprüsü’nün ise 2023 metrelik orta açıklığına sahip olduğu bildirildi.

‘ÇANAKKALE ZAFERİ’NİN 107. YILINDA BÜYÜK AÇILIŞ’

South China Morning Post da 1915 Çanakkale Köprüsü'nün Çanakkale Zaferi'nin 107. yılında açılışın gerçekleştirildiğine vurgu yaptı.
“Türkiye, Avrupa ve Asya'yı birbirine bağlayan devasa asma köprüyü açıyor” ifadelerinin kullanıldığı haberde, 'Türkiye, orta açıklık bakımından dünyanın en uzun köprüsüne sahip olan Japonya'yı geride bırakarak birinciliği aldı' kısmına vurgu yapıldı.

‘İLİŞKİLERİ GÜÇLENDİRMEK İÇİN İYİ BİR FIRSAT’

The Korea Herald ise Güney Kore Başbakanı Kim Boo-kyum'un katılımı ve Güney Kore Türkiye arasındaki ilişkilerden 1915 Çanakkale Köprüsü'nü ele aldı. Türkiye'de tarihi bir köprünün açılmasının, diplomatik ve ekonomik ilişkileri güçlendirmek için iyi bir fırsat olduğu belirtildi. Aynı zamanda Güney Kore'nin teknoloji ve finansman sistemini sergilemek için iyi bir fırsat olacağını da ifade edildi.

1915 Çanakkale Köprüsü ve Otoyolu Projesi, uluslararası alanda daha önceden de gündem olmuştu. İleri teknolojisi ve üstün teknik özellikleriyle, uluslararası inşaat sektörünün referans yayınlarından Engineering News-Record’da özel bir bölüm ile yer alan rekorlar köprüsü için dergide 10 sayfalık özel bir bölüm hazırlanmıştı.

Dergide Çanakkale Köprüsü için "Yükselen Başarı" başlığı atılmış, Çanakkale Köprüsü'nün Türkiye'nin zengin geçmişinin ve umutlu geleceğinin sembolü olduğu yazılmıştı.

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...