Tgrt Haber
26 Kasım 2020 19:39 - Güncelleme : 16 Şubat 2022 12:12

Gökhan Hiçyılmaz: ''Dijital pazarlamada influencer etkisi çığ gibi büyüyor''

Haberdar gibi büyük firmalara danışmanlık yapan Gökhan Hiçyılmaz, “Marka ve ürün tanıtımları için yapılan dijital pazarlamada, influencer etkisi çığ gibi büyüyor" ifadelerini kullandı

Gökhan Hiçyılmaz: ''Dijital pazarlamada influencer etkisi çığ gibi büyüyor''
Dijital,Dijital pazarlama

Haberdar gibi büyük firmalara danışmanlık yapan Gökhan Hiçyılmaz, “Marka ve ürün tanıtımları için yapılan dijital pazarlamada, influencer etkisi çığ gibi büyüyor. Özellikle pandemi döneminde eve kapanan insanlar, gittikçe daha fazla zamanını sosyal medyada geçirmeye başladı. Bunun sonuçları da reklam camiasına dijitalin çok daha fazla girmesi olarak yansıdı. Takipçi sayıları binlerden fazla hatta milyonlara kadar ulaşan kişiler kendi reklam markalarını takipçilerine tanıtma konusunda oldukça büyük başarılar elde etti. Bu etkiyi fark eden PR ajansları İfluencer etkisinden faydalanabileceklerini keşfetti. İnflencerlera reklam vermek için markanın hedef kitlesine uygun olmasına dikkat etmek gereklidir. Yanlış bir influencer seçimi reklamın hedefine ulaşmasına da engel olacaktır” açıklamalarında bulundu.
Özellikle Instagram’ın çok daha etken olarak kullanılmasının getirdiği yeniliklerden biri de influencerlar oldu. İnfluencer Instagram fenomeni olarak da adlandırılabileceği gibi takipçi sayısı çok fazla olan hesap sahipleri anlamına gelmektedir. İnfluencerlar ürün ya da marka tanıtımında reklam yüzü olabilir ya da kendi sayfalarında paylaşımlar yapabilirler. Bu etkinlikleri için belli bir ücret talep ederler. Her ünfluencer kendine göre bir ücret tarifesi belirlemiştir. Reklam vermek için bu konu hakkında bilgi almak gerekir.
 “Şirketlerin %63 ‘ü Gelecek Kampanyalarında İfluencer Kullanacak.”
“İnfluencer reklamlarından yararlanmak için önceden bir çalışma ve planlama yapılması şarttır. Marka ve ya ürüne uygun olmayan bir influencer, marka ve ya ürüne fayda yerine zarar de verebilir. Bu aşamada bir danışmandan ya da PR ajansından yardım almak ilk etapta bir yol haritası belirlemenize yardımcı olacaktır. Şirketlerin %63’ü kadar büyük bir oranı gelecek kampanyalarında influencer kullanmak için araştırmalara ve girişimlere başladılar bile. “ şeklindeki açıklamalarıyla Gökhan Hiçyılmaz İnfluencer reklamlarına dair gelişmelere de değindi.

 

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...