Tgrt Haber
26 Nisan 2022 09:51 - Güncelleme : 26 Nisan 2022 10:49

Otomobil fiyatları tavan yapacak! Çip krizinden 12 milyon araç bantta kaldı

Koronavirüs salgınıyla başlayan çip krizi, dünya devi otomobil markalarını milyarlarca dolar zarar uğrattı. Birçok modelin geçici olarak durdurulduğu krizde, 12 milyondan fazla araç üretim bandında kaldı. Krizin daha da büyüyeceği belirtilirken otomobil fiyatlarının da artacağı öngörülüyor.

Otomobil fiyatları tavan yapacak! Çip krizinden 12 milyon araç bantta kaldı

Koronavirüs pandemi ile başlayan ve küresel çapta büyük krizlere yol açan çip tedarik sorunu en çok dünya devi otomobil üreticilerini etkiledi. Krizin gelecek yıla kadar devam edeceği ve daha da büyük kayıplara yol açacağı öngörülüyor. Krizin başında bu yanan birçok otomobil devi marka üretime ara verdiklerini açıkladı.

AutoForecast Solutions tarafından en son açıklanan verilere göre, bu yılın ilk 4 ayında mikroçip krizi nedeniyle toplam 1.5 milyon otomobil üretilemediği aktarıldı. Otomobil üreticileri, 2021'de kaybedilen 10.5 milyon araç da dahil olmak üzere, kıtlığın başlamasından bu yana dünya çapında 12 milyondan fazla araç kaybetti.

Geçen hafta bu toplama eklenen yaklaşık 87 bin 500 araçtan yaklaşık 35 bin 600'ü Kuzey Amerika fabrikalarında üretilemedi ve 32 bin 800'ü Asya'daki montaj tesislerinde kesintiye uğradı. Avrupa'da yer alan otomotiv fabrikaları, geçen hafta yaklaşık 16 bin 500 aracı programlarından çıkarırken, Güney Amerika fabrikalarında 2 bin 600 araç daha az üretildi.

Üretimden yaşanan bu aksaklıklar ikinci el ve sıfır otomobil piyasasının fiyatlarında artışa neden olabileceği belirtiliyor.

ÇİP ÜRETİMİ DÜŞTÜ

Öte yandan, gelen son raporlara göre Çin'deki üç aylık mikroçip üretimi, 2019'dan bu yana ilk kez yılın ilk çeyreğinde düşüş gösterdi. Çin'deki yarı iletken üretimi, şu anda Şanghay'daki sıkı koronavirüs karantinası nedeniyle geçen yılın ilk çeyreğine göre yüzde 4,2 düştü.

ÜRETİCİ KORKU SARDI

Çip krizinin hala büyük bir sorun olması nedeniyle otomobil üreticileri de endişelerini dile getiriyor. Alman otomobil üreticisi BMW'nin CEO'su Oliver Zipse, Neue Zuercher Zeitung (NZZ) gazetesine verdiği röportajda, yarı iletken sıkıntısının 2023 yılına kadar otomobil endüstrisi için bir sorun olmaya devam edeceğini söylemişti.

BMW finans grubu başkanı Nicolas Peter ise daha önce yaptığı açıklamada, satışları artırmak istediklerini, ancak çip krizinin buna izin vermediğini belirtilmişti.

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...