Tgrt Haber

Ne Volkswagen ne Honda! İşte dünyanın en değerli araç markası

Editör: Sevde Nur Demir / Kaynak: Anadolu Ajansı
06 Aralık 2023 16:42 - Güncelleme : 06 Aralık 2023 16:57
Ne Volkswagen ne Honda! İşte dünyanın en değerli araç markası
toyota,araç,otomobil

Interbrand tarafından her yıl gerçekleştirilen Dünyanın En Değerli Markaları 2023 sonuçları belli oldu. Yapılan değerlendirmelere göre en değerli otomotiv markası Japonya merkezli Toyota oldu.

Dünyanın önde gelen marka danışmanlık şirketlerinden Interbrand, her yıl küresel piyasalardaki en değerli araç markasını belirliyor. 2023 yılına ilişkin yapılan değerlendirme marka değeri en yüksek şirket, Toyota oldu.

DEĞERİNİ GEÇEN YILIN ÜZERİNE TAŞIDI

Toyota tüm sektörleri içeren listede 100 marka arasında ise 6’ncı sırada yer aldı. Japon markası, geçen yılki sıralamasını korumayı başarırken yüzde 8 artışla marka değerini geçen yılın da üzerine taşıdı.

2004’TEN BERİ ZİRVEDE

Toyota, Böylelikle 2004 yılından bu yana sektöründe birinci sırada yer almaya devam ediyor. Interbrand’in değerlendirmesine göre Toyota’nın marka değeri, 59 milyar 757 milyon dolardan 64 milyar 504 milyon dolara yükseldi. Böylelikle yükselen marka değeri ile yerini daha da sağlamlaştırdı.

SIFIR EMİSYONLU ARAÇ ATAĞI

Bununla birlikte Toyota, 2026 yılına kadar binek otomobillerden hafif ticari araçlara kadar yaklaşık 15 farklı sıfır emisyonlu araç sunacak. Bu araçlardan 6 adedi ise özel olarak geliştirilen elektrikli araç platformu üzerine yapılacak. 

Ne Volkswagen ne Honda! İşte dünyanın en değerli araç markası

Bununla birlikte bu dönemde Toyota’nın Avrupa’da yıllık satış oranının yüzde 20’sinin tam elektrikli olması, yıllık 250 binden fazla tam elektrikli satışının gerçekleşmesi bekleniyor.

TÜM SEKTÖRLER İÇİN EN DEĞERLİ MARKA APPLE

Interbrand tarafından paylaşılan liste içerisinde diğer sektörlerdeki şirketleri de kapsayan sıralamada ilk 5’i ise sırasıyla Apple, Microsoft, Amazon, Google ve Samsung oluşturdu.

Interbrand, markaların değerini belirlerken, ürün veya hizmetlerin finansal performansı, markanın satın alma kararlarında oynadığı rol, markanın rekabet gücü, sadakati teşvik etme ve böylece gelecekte sürdürülebilir talep sağlama yeteneği de dahil olmak üzere üç temel analizi kullanıyor.

Kaynak: Anadolu Ajansı
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...