24 Mart 2023 12:58 - Güncelleme : 24 Mart 2023 13:03

Bilim insanlarından korkutan araştırma, yeni Koronovirüs türleri bulundu

İngiltere'deki yarasalarda yeni bir Koronavirüs türü bulundu. Bilim insanları bu virüslerin mutasyona uğrayarak insanlara bulaşabileceği konusunda uyardı.

Editör: Gülden Kılıç / Kaynak: The Sun
Bilim insanlarından korkutan araştırma, yeni Koronovirüs türleri bulundu
Virüs,Koronavirüs

İngiltere’de yapılan bir araştırma, yarasalarında bulunan yeni Koronavirüsün insanları enfekte etmek için mutasyona uğrayabileceğini iddia etti. Araştırmacılar, Kovid benzeri virüsün insanlara yayılmak için uyum sağlayabileceğini ancak ölümcül olup olmadığının netlik kazanmadığını söyledi.

9 VİRÜS TÜRÜ BULUNDU

Bilim adamları, Birleşik Krallık'taki 17 yarasa türünün 16'sından alınan 48 dışkıda Koronavirüs taraması yaptı. Kovid'e benzeyen ve "sadece bir mutasyon uzakta" olan dokuz virüs türü buldu. University College London'dan Profesör Francois Balloux, virüsün bir miktar "zoonotik potansiyele" sahip olabileceğini ancak tehdidin düşük olduğunu söyledi.

Balloux, çalışmada şunları yazdı: "Genel olarak, İngiltere’de insanları enfekte etmek için daha fazla adaptasyon gerektirecek olsa da riskleri bilinmiyor ancak daha yakından izlenmesi gerekiyor."

İNSAN HÜCRELERİNE TUTUNUYOR

Bioxiv'de ön baskı olarak yayınlanan son çalışma, İngiltere'deki yarasalarda koronavirüs taraması yaptı. Araştırma sayesinde RhGB07 ve RfGB02 adlı iki virüs daha keşfedildi. RhGB07'nin laboratuvarda test edildiğinde insan hücrelerinin yüzeyinde bulunan bir proteine bağlanma potansiyeline sahip olduğu bulundu. Ancak araştırmacılar, bunu yalnızca "optimalin altında" yapabildiğini ve yeteneğinin Kovid'e neden olan virüs SARS-CoV-2'den 17 kat daha düşük olduğunu söyledi.

Profesör Balloux şöyle dedi “Deneylerin hiçbiri herhangi bir şekilde tehlikeli değildi. Canlı virüs kullanmadık. Tüm laboratuvar deneyleri tamamen güvenli bir şekilde yapıldı.”

Kaynak: The Sun