• Piyasalar
  • up
    BIST 100
    97149
  • down
    USD
    5.7454
  • up
    EURO
    6.3899
  • down
    GBP
    7.0549
  • up
    Altın
    282.758
  • TGRT Haber Arama
  • TGRT Haber Facebook
  • TGRT Haber Twitter
  • TGRT Haber Youtube
  • TGRT Haber RSS
REKLAMI KAPAT
Tarih : 07.04.2014 - 08:38 Yorum : 0

Medya yatırımları 5 milyar lirayı aştı

2013 yılında medya sektörüne yapılan yatırımlar yüzde 9 artarak, 5 milyar lirayı aştı. Yatırımların yüzde 57'si televizyon, yüzde 22'si ise basında gerçekleştirildi.

Medya yatırımları 5 milyar lirayı aştı

Medya sektörü yatırımları 2013 yılında yüzde 9.2 artışla 5.08 milyar lira olurken, Reklamcılar Derneği Başkanı Alper Ünal, 2014 yılında da yüzde 10 büyüme öngördüklerini söyledi. Reklamcılar Derneği Üyesi medya ajanslarının verileriyle hazırlanan 2013 reklam yatırımları raporunda yer alan bilgilere göre, yatırımların yüzde 57.25'i televizyon, yüzde 22.43'ü basın, yüzde 9.74'ü dijital, yüzde 6.85'i açık hava, yüzde 2.61'i radyo, yüzde 1.13'ü sinema reklamlarından oluştu. Medya yatırımları için 2012 yılında harcanan tutar 4.65 milyar lira olmuştu.
BÜYÜMENİN LOKOMOTİFİ DİJİTAL REKLAM YATIRIMI
Başkan Alper Üner, geçen yıl, dijital reklam yatırımları pazar payının dünyada yüzde 23.2 olduğunu belirterek, 'Türkiye'de ise bu oran, yüzde 9.74. Dijital yatırımlar, büyümenin lokomotifi olmayı sürdürüyor' dedi. Uluslararası alanda reklam sektörünün dijital medya yatırımlarıyla büyüdüğünü vurgulayan Başkan Üner, bu yatırımlar içinde sosyal mecraların payının yüksekliğine dikkat çekti.
SOSYAL MEDYADAKİ TİCARET ARTMALI
Sosyal mecraları kullanarak ticaret yapmaya devam eden üyelerinin kısıtlamalar nedeniyle olumsuz etkilenebileceğini ve sektörün gelişiminin de bundan olumsuz etkilenebileceğini iddia eden Alper Üner, 'Bu nedenle sadece ifade özgürlüğünün değil, ticari ifade özgürlüğünün de olması gerekmektedir. Önümüzdeki dönemde dijital taraftaki olumsuzluklar, bu alandaki büyümeyi de olumsuz etkileyebilir' değerlendirmesinde bulundu.
2014 yılının ilk üç ayında televizyonda reklam veren markalar arasında, geçtiğimiz yılın aynı döneminde olduğu gibi Vodafone'un toplam 221 saati aşan süreyle ilk sırada yer aldığı tespit edildi. Turkcell 205 saat ile ikinci, Sağlık Bakanlığı'nın da 190 saati geçen reklam spotlarıyla üçüncü olduğu belirlendi. Geride kalan son üç ayda Ülker 137 saati geçen reklam süresiyle dördüncü, Ak Parti'nin de toplam 135 saatle beşinci sırayı aldığı da saptandı.
TV'deki reklamlar ilk çeyrekte düştü
Ülkemizde reklam takibi konusunda hizmet veren Nar Ajans'ın, 2014 yılın ilk üç ayını kapsayan araştırmasında, ulusal yayın yapan 40'ı aşkın kanalda yapılan yerel seçimler nedeniyle siyasi partilerin yoğun reklam kampanyalarına rağmen toplamda 6 bin 505 saat reklam yayınlandığı belirlendi. 2013 yılı Ocak - Mart döneminde ise bu süre toplam 7.003 saati aşarken, bu yılın ilk çeyreğindeki reklam süresinin geçtiğimiz yıla göre 498 saat azaldığı da ortaya çıktı. Bu yılın ilk çeyreğinde ekranda, toplam 939 saati aşan süreyle en çok gıda sektörünün reklamlarının yayınlandığı ortaya çıktı. İkinci sırada 791 saati geçen süreyle yayıncılık sektörü yer aldı. Yerel seçimler nedeniyle siyasi partilerin TV'deki reklam kampanyaları toplam 695 saati aşan bir süre ile üçüncü sırayı alırken, 571 saat ile İletişim sektörü dördüncü, 520 saatle kozmetik ve kişisel bakım sektörünün beşinci sırayı aldığı belirlendi.

 
 

YORUM YAPIN

 
 
© 2004 - TGRT Haber