2022-07-01 16:15:21 | Son Güncelleme : 2022-07-01 16:19:14

TOGG'dan sürpriz gelişme: Beklenen lisans alındı! EPDK onayladı

Yerli otomobil TOGG için EPDK’dan beklenen onay geldi. 2023’te trafiğe çıkacak TOGG, kendi şarj ağını kurmak için lisans aldı. Son durum, TOGG’un sosyal medya hesabından duyuruldu.

TOGG'dan sürpriz gelişme: Beklenen lisans alındı! EPDK onayladı
fotoğrafı büyüt
Fotoğrafı Paylaş

Türkiye, yerli otomobiline 2023’ün ilk çeyreğinde kavuşacak. TOGG için meraklı bekleyiş sürerken, firma ise tüm eksikliklerini gidererek yerli otomobili piyasaya sürmeye hazır hale getiriyor. Kısa süre önce TOGG, Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK) tarafından önemli bir lisans aldı.

Kendi şarj ağını kurmak için EPDK’dan lisans alan TOGG, son durumu sosyal medya hesaplarından aktardı. Bu gelişme, yerli otomobilin yüksek performanslı ve geniş kapsamlı şarj ağı için önemli bir aşamanın daha geride kaldığını ortaya koyuyor.

YÜKSEK PERFORMANSLI VE KAPSAMLI ŞARJ İÇİN ONAY ALINDI

TOGG, kendi şarj ağını kurmak için önemli bir lisans aldı. Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK) da bu alana yönelik gerekli düzenlemeleri adım adım devreye alıyor. Öyle ki bu amaçla EPDK bünyesinde Enerji Dönüşüm Dairesi de oluşturulmuş durumda.

Bu dairenin çalışmaları çerçevesinde EPDK’nın yürüttüğü çalışmalar arasında, elektrikli araçların enerji ihtiyacını karşılayacakları şarj altyapısına yönelik adımlar elzem bir anlam taşıyor. Şarj altyapısının önemi ise şu aşamada elektrikli araç satışlarını doğrudan etkileyecek ana faktör olmasından ileri geliyor. Satılan otomobiller içinde elektrikli araçların oranı giderek artsa da, şarj altyapısına dair soru işaretleri, tüketici talebinin önüne geçen en önemli faktörlerden biri olarak belirtiliyor. Bu sebepten mütevellit, tüm ülkelerde olduğu gibi Türkiye’de de ulusal şarj şebekesinin bir an önce tamamlanması isteniyor.

Türkiye’de özel sektör oyuncuları bu alanda hazırlıklara girişmişlerdi. Bunlar arasında özellikle Enerjisa’nın Eşarj markası, Zorlu Enerji’nin ZES markası altında kurdukları ve sayıları binin üstünde olan iki ağ ön plandaydı. Aksa Elektrik de bu yönde hazırlık yaptığını beyan eden bir diğer enerji sektörü oyuncusu oldu.

OYAK Grubu da Şarjet şirketi ve Otojet markasıyla şarj ağı işletmecileri kervanına katıldığını geçtiğimiz hafta içinde duyurmuştu. Lisans alan oyunculardan ikisi de enerji sektöründen ancak onlar solar enerji ekipmanları üreticisi unvanlarıyla öne çıkan aktörler ise Kalyon Grubu ve CW Enerji olarak biliniyor.

Foto Galeri
TOGG'un fiyatı aşağı çekildi

EPDK yetkilileri, şarj altyapısının gelişimi elektrikli araç kullanıcılarının şarj sorunu yaşanmaması hedefiyle lisanslama faaliyetlerine hız verdiklerini belirtiyor. EPDK sadece lisanslama şartlarını da altyapının bir an önce ulusal ölçekte hayata geçmesi hedefine uygun şekilde belirledi. Kurum, oyuncuların lisans alıp yatırım için beklemesine izin vermeyecek şekilde, ilk altı ay içinde en az 50 şarj istasyonu kurmaları şartını sundu.

EPDK yetkilileri, önümüzdeki dönemde şarj istasyonları sayısının hızla artacağını ifade ediyor ki bununla birlikte yerli otomobil TOGG’un piyasaya çıkar çıkmaz gerek şehir içi ve gerekse şehirlerarası yollarda kesintisiz seyir imkanı sağlayacağına dikkat çekiliyor.