2022-06-20 11:11:15 | Son Güncelleme : 2022-06-20 11:20:57

Yerli üretim için yeni fırsat: Mercedes hafif ticari araç için Türkiye'yi değerlendiriyor

Türkiye otomobil sanayi, yerli üretimde hafif ticari araçta Doblo ile açılan açığı Mercedes ile doldurabilir. Alman devin yetkili ismi, markanın Türkiye'de hafif ticari araç üretimini değerlendirdiğini açıkladı.

Yerli üretim için yeni fırsat: Mercedes hafif ticari araç için Türkiye'yi değerlendiriyor
fotoğrafı büyüt
Fotoğrafı Paylaş

Yurt içinde en çok tercih edilenlerden olan ve yurt dışına satışta da önemli yer tutan hafif ticari araçta Türkiye için yeni umut… Fiat Doblo'nun 22 yıl boyunca Tofaş fabrikasında üretildikten sonra sürpriz bir kararla üretiminin İspanya'ya taşınma kararının alınması sektöre önemli bir darbe vurmuştu. Yüzleri güldüren açıklama alman devi Mercedes Benz’den geldi.

Habertürk'te yer alan habere göre, Mercedes-Benz’den Tufan Akdeniz, şirketin Türkiye'de hafif ticari araç üretimini değerlendirdiğini söyledi.

Otomotiv Hafif Ticari Araçlar Ürün Grubu İcra Kurulu Üyesi Akdeniz, 2020’de pandeminin çıkışından itibaren e-ticaretteki yükselişin etkisiyle yük taşımacılığının arttığını belirterek Türkiye için doğan fırsata dikkat çekti.

Akdeniz, konuyu Almanya'da sürekli gündemde tutmaya çalıştıklarını vurgulayarak “üreteceğimiz araçların yarısını iç pazarda satabilmeye ikna olmamız gerekli” ifadesini kullandı. Fizibilitenin henüz yurt içi satış için umut vaat etmediğini söyleyen Akdeniz, bunun gerçekleşmesi durumunda üretimin yapılabileceğini açıkladı.

Bu konuda arzunun ve planlamanın olduğunu bildiren Akdeniz, pazarın geçen yılın altında seyretmesinin yeterli araç bulunmamasından ileri geldiğini söyleyerek "gelinen noktada çip krizinin yıl sonuna kadar süreceği, 2023'te de araç bulunurluk sorunun devam edeceği öngörülüyor" dedi.

YARISINI İÇ PAZARDA SATMAK GEREK

2000’lerin ilk yılından itibaren üretimi Türkiye’de yapılan Doblo’nun ithal hale gelmesinin Türkiye için büyük bir kayıp olduğunu belirten Akdeniz, şu açıklamaları yaptı:

"Doblo'nun ithal olması bizim için fırsat olmaz. Biz bu alanda hem yolcu hem de yük taşıma çözümü sunan bir araç getiremiyoruz.”

“Üreteceğimiz araçların yarısını iç pazarda satabilmeye ikna olmamız gerekli.”

"Pazarın geçen senenin altında seyretmesi yeterli araç bulunmamasından kaynaklanıyor. Geçmişte talebin kuvvetli olduğu yıllarda hafif ticari araç pazarı 240 bin adetleri görmüştü. Tedarik sorunu bu şekilde devam etse bile, yıl sonunda pazarın geçen seneki 175 bin adede bile ulaşamama ihtimali var"

Markanın kısa bir süre önce tanıttığı hafif ticari modeli Citan ile ilgili Türkiye'ye geliş tarihinin netleşmediğini ifade eden Akdeniz, “fakat yeni Citan tasarım olarak daha çok Avrupa'nın beklentilerine göre yapıldı. Türkiye'ye uygun olarak bu araçta değişiklikler yapılmazsa Citanı getiremeyiz. Görüşmelerimiz devam ediyor ama şu an için sonuçlanmış değil" dedi.

Etiketler