100 yaşındaki kişilerin kanında gençlik hücreleri tespit edildi! İsveç bilim insanlarını bile şaşırtan sonuç

14 Şubat 2024 11:20 - Güncelleme : 14 Şubat 2024 16:44
kan testi,isveç bilim insanları,yaşlanma

100 yaşına yaklaşan ve geçen kişilerin kanları üzerinde araştırma yapan İsveç bilim insanları gençlik hücreleri tespit etti. Gençlik hücrelerine dair bilgileri açıklayan İsveç bilim insanları 100 yaşına kadar sağlıklı yaşamının önerilerini de sıraladı. İşte 100 yaşındaki insanlarda tespit edilen gençlik hücreleri...

Hastalıkların arttığı son yıllarda İsveç bilim insanları yaşlanmayan hücreleri buldu. 100 yaşına gelen kişiler üzerinden yapılan kan deneyi sonucu yaşlanmayan hücrelerin yanı sıra bu hücrelerin nasıl genç kaldıklarına yönelikte gerçekler ortaya çıkarıldı. Araştırma kapsamında ise kozmetik ürünlerin ve fast food ürünlerine değinen İsveç bilim insanları özellikle eski yıllarda insanların neden daha uzun yaşadıklarını belirlemek için bu araştırmayı yaptıklarını bildirdi. Bilimsel dergi olan GeroScience'de paylaşılan bu araştırmada 100 yaşındaki insanların kan testlerinin sonuçları sağlık sektöründe yeni bir çığır açacağa benziyor.

İSVEÇ BİLİM İNSANLARI YAŞLANMAYAN HÜCRELERİ KEŞFETTİ!

Uzun yıllardır sürdürülen bu araştırmada özellikle yaş grupları ele alındı. Bununla beraber beslenme düzeylerine göre de insanlar kategorize edildi. 30 yaş, 50 yaş 60 yaş ve 100 yaşına yaklaşan kişilerin kanları alındı. Testlerde ortaya çıkanlar ise şaşırttı. 30 yaşında olan grubun kan hücrelerinin daha yaşlı olduğu keşfedildi. Bunun en büyük nedenin ise bu yaş grubunun aynı zamanda fast food çok tükettikleri tespit edildi.

İsveç bilim insanları yaşlanmayan hücreleri keşfetti! 100 yaşına gelenlerin kan sayımındaki ilginç sonuç - 1. Resim

Bilim insanları 50 ve 60 yaşlardaki insanlarda ise hücrelerin ortalama olduğunu vurgularken 100 yaşına yaklaşmış hatta geçmiş insanların ise kan testlerinde kolesterolün bile sıfır çıkması şaşkınlığa neden oldu. Bu yaş grubunun organik beslenmesi ayrıca düzenli yürüyüş yapmasının da altı çizildi.

İsveç bilim insanları yaşlanmayan hücreleri keşfetti! 100 yaşına gelenlerin kan sayımındaki ilginç sonuç - 2. Resim

"AZ YİYEN ÇOK YÜRÜYEN YAŞLANMIYOR"

İsveç bilim insanları yayınladıkları makale de bir de az yemeğe dikkat çekti. 100 yaşını geçen insanlara yönelik yapılan bu karşılaştırmalı sağlık testinde kan testlerinde yağ oranlarının düşük olması kemiklerin daha güçlü olduğunu belirtti. Vücutlarında ürik asit oranın da düşük olduğu tespit edildi. Ürik asit az olan vücutlarda hücreler daha uzun süre sağlıklı kalır. Yürüyüşün kemikleri güçlendirdiği az yemeğin ise beyni daha fazla çalıştırdığı da bir diğer sonuç oldu.

İsveç bilim insanları yaşlanmayan hücreleri keşfetti! 100 yaşına gelenlerin kan sayımındaki ilginç sonuç - 3. Resim

Bilim insanları sınıflandırma da 30 yaşında olup ancak sağlıklı yaşayan kişilerde bile hücrelerin hızla yaşlanmasının altındaki nedenleri kozmetik ürün ve hava kirliliğine bağladı. Araştırma jeolojik yapı ve beslenme şartları ön koşulduğunda 100 yaşına kadar sağlıklı yaşamanın adresinde organik beslenme, hareket ve temiz hava gibi adımlar ele alındı.

Kaynak: TGRT Haber