Tgrt Haber

'Hidrojen gücü' ile çalışan otomobil konsepti: Pininfarina Enigma GT

Editör: Ömer Faruk Doğan / Kaynak: TGRT Haber
27 Şubat 2024 11:35 - Güncelleme : 27 Şubat 2024 11:35
'Hidrojen gücü' ile çalışan otomobil konsepti: Pininfarina Enigma GT
enigma gt,hidrojen motor,otomobil,Pininfarina

İtalyan tasarım şirketi Pininfarina'nın Enigma GT konsept otomobili, yenilikçi kanopi kapısı, şeffaf OLED ekranlar, sürdürülebilir malzemeler, yapay zeka ve en önemlisi hidrojen yanmalı motor teknolojisi ile ön plana çıktı.

Konsept otomobiller genellikle yola çıkmaya elverişliliğin daha ince noktalarını göstermekten ziyade hayal gücünün ulaşabileceği en uç noktayı ortaya koymak için tasarlanan ve oldukça sıra dışı makineler olma eğiliminde olurlar. Örneğin Togg'un geçtiğimiz yıllarda CES fuarında tanıttığı Beyond X konseptini buna örnek olarak gösterebiliriz.

Günümüze dönecek olarsak, son dönemde gördüğümüz hem teknolojik hem de tasarım olarak en dikkat çeken otomobil konseptlerinden bir tanesi 2024 Cenevre Otomobil Fuarı'nda tanıtıldı. İtalyan tasarım şirketi Pininfarina'nin Enigma GT modeli stili, ekranları ve sürdürülebilir güç kaynaklarıyla öne çıkıyor.

KANOPİ KAPISIYLA GELİYOR

Pininfarina, makaslı veya martı kanadı kapıların yeterince ilgi çekici olmadığını düşünmüş olacak ki, Enigma GT'de tamamen açılan bir kanopi şeklinde kapı kullanmaya karar vermiş. Şirket bu tasarımı Abarth 2000 Coupe ve Ferrari 512S Berlinetta Speciale gibi konseptlerinde de bulunduruyor.

'Hidrojen gücü' ile çalışan otomobil konsepti: Pininfarina Enigma GT - 1. Resim

Kanopinin açılması, hem tüm yolcuları saran devasa, kesintisiz ön camı hem de oldukça büyük ve neredeyse şeffaf OLED ekranlı, havacılıktan ilham alan gösterge panelini kaldırıyor. İç mekanda ayrıca gelişmiş, sürdürülebilir malzemeler, ön cam için artırılmış gerçeklik teknolojisi ve Pininfarina'nın yakındaki ilgi çekici noktaları sağlamak veya sürücüleri kör noktalar konusunda uyarmak için kullanılabileceğini söylediği yapay zeka da bulunuyor.

'Hidrojen gücü' ile çalışan otomobil konsepti: Pininfarina Enigma GT - 2. Resim

ORTA ARKA MOTOR DÜZENİNE SAHİP

Otonom sürüş özelliği de bulunan Enigma GT'nin dış tasarımı, süper otomobiller tarafından yaygın olarak kullanılan orta arka motor düzenine sahip otomobillerin dış tasarımını taklit ediyor. İtalyan tasarım evi, bunun otomobilin "ödün vermeyen özelliklerinin" merkezinde yer aldığını söylüyor.

"Havayla şekillendirilmiş" ön kanatların, alçak ve pürüzsüz bir ön ucun ve ızgara panjurları, ön tekerlek deflektörleri ve aero kuyruk gibi aktif aerodinamik özelliklerin yardımıyla Enigma GT, yalnızca 0,24Cd'lik bir sürtünme katsayısına ulaşırken aynı zamanda bastırma kuvvetini de koruyabilir.

0-100'E HIZLANMASI 4 SANİYEDEN AZ

Enigma GT, ön tekerleklere güç vermek için bir elektrik motoru kullanırken, 2,5 litrelik turboşarjlı V6 hidrojenle çalışan yanmalı motor ise gücünü arka tekerleklere gönderiyor. Bunlar sırasıyla 268 beygir ve 436 beygir güç üreterek 0'dan 100'e 4 saniyenin altında bir sürede ulaşılmasını sağlıyor.

Burundan kuyruğa kadar 4.580 mm olan otomobilin dingil mesafesi ise 2880mm. Pininfarina, Enigma GT'yi tamamen sanal bir 'tasarım çalışması' olarak adlandırıyor.

Kaynak: TGRT Haber
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...