Tarih : 15.06.2021 - 12:08 Yorum : 0

2020'de çocukların internette en çok aradığı içerikler

Kaspersky araştırmasına göre, 2020'de çocukların internette en çok aradığı içerikler belli oldu. İlgi odağı yazılım olurken, oyun kategorisinde Minecraft liste başında yer aldı. Bu oyunu Fortnite ve Among Us takip etti.

2020'de çocukların internette en çok aradığı içerikler

Koronavirüs kısıtlamaları dolayısıyla, birçok ülkede fuar ve sokak festivalleri iptal edildi, akraba ziyaretleri ise kısıtlanmıştı. Kaspersky’e göre, salgın nedeniyle çocukların dünya genelinde eğitimlerinde, aile ve arkadaşları ile iletişim, eğlence etkinliklerinde ve bir çok yaşam alışkanlığında değişim yaşanmıştı. Kaspersky, çocukların ilgi ve ihtiyaçlarının yeni koşullar altında nasıl değiştiğini keşfetmek için; arama sorguları, en popüler Android uygulamaları ve Kaspersky Safe Kids kullanıcıları tarafından gönüllü olarak sağlanan web sitesi kategorileri gibi anonim verileri analiz etti.

EN POPÜLER UYGULAMA YOUTUBE

Çocuklar üzerinde yapılan araştırmaya göre en popüler web sitesi kategorileri yüzde 44,38 ile "yazılım, ses, video" olurken, onu yüzde 22,08 ile "internet iletişim medyası", yüzde 13,67 ile "bilgisayar oyunları" takip etti. En popüler uygulamalar arasında YouTube büyük bir farkla zirvede kendine yer buldu.. Söz konusu uygulama, dünya genelinde çocuklar arasında en popüler video hizmeti olmayı devam ettirdi.
İkinci sırada WhatsApp, üçüncü basamakta ise TikTok yer aldı. Brawl Stars, Roblox, Among Us ve Minecraft oyunları da listenin üst sıralarına yerleşti.

MINECRAFT ZİRVEDE YER ALDI

TikTok uygulaması çocuklar arasında popülerliğine devam ederken, aynı zamanda sosyal ağ algısı da değişmeye başladı. TikTok, artık sadece klipler ve dudak senkronizasyonları için bir sosyal ağ olmaktan çıkıp, daha eğitici ve oluşturucu içeriklere yer vermeye başladı.

Video oyun uygulamaları arasında; Minecraft (yüzde 22,84), Fortnite (yüzde 6,73), Among Us (yüzde 3,80), son zamanlarda ise çocukların dikkatini çeken Brawl Stars (yüzde 6,34) ve Roblox (yüzde 3,82) oldu.

Pandemide dijital oyunlara ilgi arttı Pandemide dijital oyunlara ilgi arttı Koronavirüs salgını dünya genelinde alışkanlıkları değiştirdi... Kısıtlamalar nedeniyle evde kalanlar dijital oyunlara yöneldi... Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisi artan oyun bağımlılığına yönelik bir araştırma yaptı... Araştırmada Türkiye’den de çarpıcı sonuçlar çıktı... İşte o detaylar...

Kaynak : AA
 
 
YORUM YAPIN

 
 
© 2004 - TGRT Haber