2022-05-27 16:47:39 | Son Güncelleme : 2022-05-27 16:58:02

Dünyaca ünlü Doktor Mehmet Öz açıkladı: Bir gram bile yağınız kalmayacak! İşte zayıflatan 6 besin

Yazın gelmesiyle birlikte fazla kilolarından kurtulmak isteyenler diyet listelerini araştırmaya başladı. Sadece fit görünmek değil sağlıklı bir yaşam içinde fazla kilolardan kurtulmak oldukça önemli. Fazla yağlardan kurtulmanın sırrını ise dünyaca ünlü Türk kökenli Doktor Mehmet Öz açıkladı. Fazla yağlardan kurtulmak artık çok kolay. Zayıflatan besinlerin şifresini ise sizler için bir araya getirdik. İşte ünlü Doktor Mehmet Öz’ün açıkladığı zayıflatan 6 besin…

Dünyaca ünlü Doktor Mehmet Öz açıkladı: Bir gram bile yağınız kalmayacak! İşte zayıflatan 6 besin
fotoğrafı büyüt
Fotoğrafı Paylaş

Fazla yağlarla başı dertte olanlara müjde! Artık diyet yapma uğruna saatlerce aç kalma çilesine son. Fazla kilolardan şikayet edenler hem fiziksel hem de psikolojik yönden olumsuz etkileniyor. Zayıflamak için birçok yola başvururken bir türlü başarılı olunamıyor. İşte fazla yağlardan kurtulmak isteyenler için harika bir yöntemle Mehmet Öz karşınızda. Dünyanın en çok bilinen doktorlarından Mehmet Öz, zayıflamaya yardımcı olan 6 besini açıkladı. İşte Mehmet Öz'ün tavsiye ettiği zayıflatan besinler...

Sağlıklı kilo vermenin yolu ise egzersiz ve dengeli beslenmeden geçiyor. Dengeli beslenmek için ne yediğimizin önemi oldukça büyük. İşte dengeli ve sağlıklı beslenmek için tüketmemiz gereken besinler şu şekilde.

VİTAMİN, MİNERAL VE LİF KAYNAĞI MUZ

Muz vitamin, mineral ve lif zenginidir. Çoğumuzun daha az kaloriyle daha tok hissetmek için daha fazla lif tüketmesi gerekiyor.

Günde birkaç muz yemek kilo vermenizi engeller ama bir tane muzu yoğurdunuzun üzerine doğramak, smoothie'nize eklemek, tatlı krizini gidermek için sağlıklı bir atıştırmalıktır.

TAM BUĞDAY EKMEĞİ

İşlenmiş tahıllar yerine tam tahıllar tüketmek, metabolizmanızın hızlanmasına ve kolesterol seviyenizin kontrol altında kalmasına yardımcı olur.

Tam tahılları tüketmiyorsanız gerekli lifi, B vitaminlerini ve mineralleri alamıyor olabilirsiniz.

AVOKADO SAĞLIĞA BİREBİR

Avokadoda sağlığınız için yararlı tekli doymamış ve çoklu doymamış yağ asitleri bulunur.

Yapılan bir çalışma, doymuş yağ yerine daha fazla çoklu doymamış yağ tüketen kişilerin daha fazla kas kütlesi geliştirip daha az vücut yağına sahip olduklarını ortaya koydu.

Bir diğer çalışma ise avokado tüketiminin genel olarak daha kaliteli beslenme ve besin maddesi alımıyla bağdaştırıldığını gösterdi.

Bir avokadoyu; üçe bölerek sabah kahvaltınızda omletinizin yanında tüketebilir, dörde bölüp mango smoothie'nizin içine ekleyebilir. Guacamole sos hazırlayıp taze sebzelerinizi doğrayıp bu sosa batırabilirsiniz.

Foto Galeri
Şişkinliğe davetiye çıkaran 7 besin

PATATES TOKLUK HİSSİ VERİYOR

Patates, dirençli nişasta içermektedir. Haşlanmış patatesin dirençli nişasta içermesi sindirime 'direnerek' süreci yavaşlatmasına ve böylece kan şekeriniz birden fırlamak yerine dengede kalarak daha uzun süre tok hissetmenize yarar. Fırınlayarak veya haşlayarak, soğumasını bekleyin. Soğumasını beklemenin dirençli nişasta miktarını artırdığı kanıtlandı.

Araştırmalar, dirençli nişastanın yağsız proteinle servis edildiğinde hem formda hem de aşırı kilolu kadınlarda yağ oksidasyonunu artırarak tokluk hissini çoğalttığını gösterdi.

FISTIK EZMESİ ZAYIFLATIR MI?

Sağlıklı yağları vücudunuza almak için sabah, tam buğday ekmeğinizin üzerine bir kaşık dolusu fıstık ezmesi sürebilir veya smoothie'nizin içine ekleyebilirsiniz.

Tekli doymamış yağ bakımından zengin beslenen kişilerin doymuş yağ zengini beslenenlere kıyasla aşırı kilo almadıkları görüldü.

TAM TAHILLI MAKARNA ÖNERİLİYOR!

Makarna yiyebilir ve yine de zayıflayabilirsiniz. Önemli olan porsiyon kontrolü.

Tam tahıllı makarna uzun süre tok kalmanıza yardımcı olur. Aklınızda bulunması gereken tek şey, makarnanın tam tahıllı, küçük bir porsiyon ve az pişmiş kıvamda olması.