Tgrt Haber
23 Ocak 2024 07:19 - Güncelleme : 23 Ocak 2024 07:32

İsrail işgali Avrupa’da üretimleri durdurdu

Kızıldeniz krizinin faturası Avrupa’ya pahalıya mal oldu. Yük gemilerinin yolu kapanınca otomotiv fabrikaları üretime ara verdi. Alman ekonomisinin üç numaralı sektörü kimya sanayii büyük bir krizle karşı karşıya.

Editör: Bengül Büyükhan / Kaynak: Türkiye Gazetesi
İsrail işgali Avrupa’da üretimleri durdurdu
kimya,otomotiv

İsrail’in Filistin işgaliyle başlayan bölge gerginliği Kızıldeniz ve Akdeniz’de hareket eden yük gemilerinin trafiğini felç etti.

ABD’nin de âdeta donanma gösterisine dönen bölgede ticari trafik tamamen durdu. Yaşanan bu durum Avrupa’da fabrikaların üretim hatlarında parça bekleyen otomobilleri vurdu. Çin’den tedarik edilen parçalar, planlanan tarihe yetişemeyince birçok marka üretime ara vermek mecburiyetinde kaldı.

Gemiler Afrika kıtasını dolaşırken nakliye ücretleri bir gün içinde dört katına çıktı, teslimat süreleri de üç hafta uzadı.

 MALİYETLERİ YUKARIYA ÇEKTİ

Türkiye Gazetesi'nden Ali Çelik'in haberine göre; henüz krizin birinci dalga şokunu atlatamayan Avrupa’da ikinci patlak Alman kimya sektöründen geldi. 260 milyar avroluk satışla Almanya’nın üç numaralı sektörü konumundaki kimya sanayii, tedariklerin gecikmesi ve yüksek navlun fiyatlarıyla yüzleşti. Bu durum uzmanlar tarafından üretim maliyetlerini ciddi derecede artıracak bir etki olarak değerlendirildi. 

Alman endüstrisini vuran ilk darbe aslında pandemiyle gelmişti. Sokağa çıkma yasaklarıyla birçok fabrika mecburen kapanırken tedarik, üretim, sevkiyat ve perakende planlamalarının tamamı bozulmuştu. Pandeminin hemen ardından yaşanan çip krizi ve Ukrayna savaşı, Alman sanayiinde dengeleri tamamen altüst etti. 

BEKLENTİ YAZA DOĞRU

Başta otomotiv sektörü olmak üzere dünyadaki çip üretiminin yaklaşık yarısına kimyasal bileşenli polisilikon sağlayan bir Alman şirketi yaptığı açıklamada fi yatların yükseldiğine dikkat çekti.

Henüz üretim maliyetlerinde önemli ölçüde etkilerin görülmediğini belirten şirket, Çin bağımlılığına değinerek “alternatifler” konusuna odaklandığını bildirdi. Gecikmeler neticesinde sektördeki birçok dev, üretim hızını düşürürken üç vardiya çalışan mega fabrikalar yeni planlamalara başladı.

Avrupa basını, nakliye sıkışıklığından kaynaklanan dalgalanma etkisinin en azından 2024’ün ilk yarısı için ciddi bir problem olmaya devam edebileceğini yazmaya başladı.

Kaynak: Türkiye Gazetesi
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...