Tarih : 07.01.2022 - 08:06 Yorum : 0

E imza nedir, nasıl alınır? E imza nerelerde geçerli olacak?

İçişleri Bakanı Süleyman Soylu, kimlik kartlarında e-imza dönemi ile ilgili tarih verdi. Kimlik kartına e-imza yükleme ile birçok kolaylığın hayata geçireceğini ifade etti. Peki e-imza nedir, ne işe yarar? e-imza nereden alınır? Kimlik kartına e imza nasıl eklenir?

E imza nedir, nasıl alınır? E imza nerelerde geçerli olacak?

Kimliklerde e-imza dönemi başlıyor. İçişleri Bakanı Süleyman Soylu, kimlik kartına e-imza'nın yükleme döneminin başladığını duyurdu. 50 ilde 10 Ocak itibarıyla başlayacaklarını açıkladı. Daha önce "e-İmza ile de vatandaşlarımıza yepyeni bir kolaylıklar sunacağız" ifadelerini kullanan Soylu e-imza ile ilgili tarhi verdi. İşte e imza hakkında bilmeniz gerekenler.

E İMZA NEDİR, NE İŞE YARAR?

Elektronik imza olarak bilinen ve ıslak imza aynı işlevi gören e-imza elektronik ortamda oluşturulan bir imzadır. e-imza, ıslak imza gibi tek şekle sahip olmak yerine belirli karakterlerden, harflerden ya da sembollerden oluşur ve imzalayan tarafın kimliği ile örtüşür.

E-imza'nın çipli kimlik kartlarına yüklenmesi ile bürokrasi ile ilgili işlemler çok daha kolay şekilde yapılacak. Bu düzenlemeyle e-mühür uygulamasına da geçilmiş olacak. Böylece adli inceleme, kimlik tanıma ve kimlik doğrulama işlemleri hızlanmış ve bu konuda güvenlik artmış olacak.

Elektronik imza ile dava takibi ve sicil işlemleri gibi pek çok işlem yapılabilecek. Elektronik imzanın sağladığı özelliklerden birisi, imzalayan tarafa (e-postanın yazarı) kimliğini kanıtlama şansı vermesidir. İnkâr edememe, size daha sonra o işleme kimlerin katıldığını kanıtlama imkânı verir. Gönderim sırasında ne bilgiyi imzalayan gönderici mesajı gönderdiğini inkâr edebilir, ne de alıcı mesajı almadığını iddia edebilir. Basit anlatımıyla inkâr edememe, yazılı bir belgedeki imzanın bağlayıcılığına benzer olarak bilginin inkârı yapılamaz.

E İMZA NEREDEN ALINIR?

Beraberinde birçok kolaylık getiren e-imza ile ilgili araştırmalar devam ediyor. Vatandaşlar ''E imza nasıl alınır?'' sorunun cevabını merak etmeye başladı. Elektronik imza başvuruları 21 Aralık 2021 tarihinden itibaren e-Devlet üzerinden yapılabilecek. Ayrıca TC kimlik kartları, elektronik imza atabilmek için kullanılabilecek. İçişleri Süleyman Soylu 50 ilde 10 Ocak itibarıyla e imza yükleme dönemine başlayacaklarını açıkladı.

E İMZA NERELERDE KULLANILIR?

E imza ile ilgili gelişmeler devam ederken kolaylıktan faydalanmak isteyenler başvuruda bulundu. Peki e-imza nerelerde kullanılır? İşte e imza geçen yerler:

  • e-Fatura programı / e-Arşiv fatura programı ve e-smm programı uygulamalarında,
  • Toplu şekilde imza atmanız gereken durumlar,
  • Elektronik arşiv imzalamanız gerektiği durumlar,
  • Ortaklar Kurulu, Genel Kurul ve Yönetim Kurulu gibi idari kararların imzalanması gereken haller,
  • Banka talimatı gönderimi,
  • Dış ticaret ve gümrük işleri sırasında,
  • Merkezi Kayıt kuruluşu e-Şirket uygulaması işlemleri,
  • e-Devlet uygulama kullanımı,
  • Kayıtlı Elektronik Posta sistemi kullanımı,
  • EKAP, Sanayi Bakanlığı, UYAP gibi e-imza kullanımını zorunlu tutan kamu projeleri,
  • MERSİS projesine bağlı ticari sicil işlemleri sırasında,
  • Türkiye İlaç ve Tıbbi Cihaz Ulusal Bilgi Bankası bünyesinde,
  • Kurumlar arası iletişim için ihtiyaç duyulan zamanlar,
  • Kurum içi uygulamalarda ihtiyaç duyulması halinde,
  • Bayilerle iletişim sırasında sipariş sürecinde,
  • Personel ile ilgili zin, performans, fazla mesai, masraf onayı formları gibi onay gerektiren kurumsal işlemler,
  • Personel hizmet sözleşmesi ve diğer sözleşmelerde,
  • Islak imzanın gerekli kılındığı diğer alanlar.

Bireysel e-imza ve kurumsal e-imza başvurusu yapmak isteyenlerin gerekli belgeleri toplaması gerekiyor. Bireysel e imza başvurusu için:

  • Nitelikli Elektronik Sertifika taahhütnamesi ile başvuru formu
  • Başvuran kişiye ait TC kimlik numarasını içeren nüfus cüzdanı ya da sürücü belgesi gibi resmi olarak kullanabileceği bir belgenin aslı

Kurumsal e-imza başvurusu için:

  • Nitelikli Elektronik Sertifika taahhütnamesi ile başvuru formu
  • İmza sirkülerinin bir fotokopisi
  • Son altı ay içinde Ticaret Sicil Memurluğu bünyesinden alınmış bir faaliyet belgesinin aslı
  • Başvuran kişiye ait TC kimlik numarasını içeren nüfus cüzdanı ya da sürücü belgesi gibi resmi olarak kullanabileceği bir belgenin aslı

ELEKTRONİK İMZA HAKKINDA DETAYLI BİLGİ İÇİN TIKLAYIN!

 
 
YORUM YAPIN

 
 
© 2004 - TGRT Haber