Tgrt Haber
14 Eylül 2021 14:38

Kargoda adres değişikliği bahane olmaktan çıktı

Kargo sektörü, koronavirüs salgınının etkisiyle büyümesini neredeyse 5 katına çıkardı. Pandemi nedeniyle insanların her türlü ihtiyacını e-ticaret üzerinden karşılamaya başladığını belirten GKN Kargo Yönetim Kurulu Başkanı Gökhan Akyürek, adres sisteminde kullandıkları teknolojinin en büyük farkları olduğuna dikkat çekip "Bu sistem sayesinde kargo teslimatındaki performansımız yüzde 100'e ulaştı" dedi.

Kargoda adres değişikliği bahane olmaktan çıktı
kargo,e-ticaret

E-ticaret, fiziksel mağazaların yerini almaya başlayalı uzun zaman oldu. Koronavirüs salgını nedeniyle evlere kapandığımız 2020 yılı ticarette de ezberleri bozdu. 2020’de yüzde 18 oranında büyüyen küresel e-ticaret pazarı 4,3 trilyon dolarlık bir hacme ulaştı. Bu rakamın 2021 yılında 5 trilyon dolara ulaşması bekleniyor. E-ticaret sipariş adedi ise geçen yıl 2,29 milyara ulaşarak yüzde 68 büyüdü.

Tüm dünyada inanılmaz bir hızla büyümeye devam eden bu ticaret sistemi, Türkiye’de de etkinliğini gitgide artırmakta. Ticaret Bakanlığı verilerine göre geçen yıl Türkiye'de 256 bin 861 işletme e-ticaret faaliyetinde bulundu. E-ticaret hacmi ise 2019’a göre yüzde 66 artışla 226,2 milyar lira olarak gerçekleşti. 2020'de sipariş adetleri 1 milyardan biraz fazlayken, yüzde 68 oranında arttı ve 2 milyar civarına ulaştı. E-ticaret hacminin genel ticaret hacmine oranı da 2019 yılında yüzde 9,8 iken, 2020 yılında yüzde 15,7 seviyesine yükseldi. Türkiye’nin e-ticaret hacminin bu yıl 400 milyar liraya ulaşması bekleniyor.

YENİ İŞ MODELLERİ VE ALTYAPILAR İLE BÜYÜME

Bu kapsamda sektörün yoğunluğunu taşıyan kargo şirketleri yeni iş modelleri ve altyapı hizmetleri ile büyümesini sürdürmeye devam ediyor. Sektörün son durumuna ve lojistik sektöründe dijitalleşme süreçlerine ilişkin değerlendirmede bulunan GKN Kargo Yönetim Kurulu Başkanı Gökhan Akyürek, “2015’ten 2019’a kadar mağazacılık için lojistik ve kargoculuk trend yapmıştı. 2019’da pandeminin etkisiyle dijitalleşmenin de etkisiyle ister istemez kargo tarafında büyük bir sıçramaya neden oldu. İnsanlar her türlü ihtiyacını e-ticaret yoluyla karşılamaya başladı. Bu da ister istemez kargodaki ve yazılımdaki ciddi açığı öne çıkardı. Bu süreç bizim kargo sektöründe IT’ye, operasyon ve network’e yatırım yapmamız gerektiğini gösterdi. Biz de bu alanlarda ciddi yatırımlar yaparak sürece ayak uydurmaya çalışıyoruz” dedi.

Kargoda adres değişikliği bahane olmaktan çıktı

5 YIL İÇİNDE ALIŞVERİŞLERİN YARISI İNTERNETTEN OLACAK

Kasım ayında 81 ilde kendi bayraklarıyla hizmet vermeye başlayacaklarının altını çizen Akyürek, “Piyasalarda pandemi öncesi dönemde e-ticaretin yoğunluğu kargoların yaklaşık yüzde 6’sını oluşturuyordu. Şu anda ise bu oran yüzde 30’lara kadar çıkmış durumda. Bu da çok ciddi bir hacim anlamına gelmekte. Önümüzdeki 5 yıl içerisinde bu dengenin yarı yarıya olacağını görüyoruz. Pandemi dönemi bizi de ister istemez dijital yatırım yapmaya itti. Pandemi olmasaydı bu büyüme rakamlarını 2 yıl değil 10 yılda yakalayabilirdik. Şu an 60 ilde kendi bayrağımız var ama geri kalan illerimiz için aracı kargo firmaları ile anlaşmamız var. Ama Kasım sonu itibariyle 81 ilde faaliyet vermeye başlayacağız” ifadelerini kullandı.

ADRES DEĞİŞİKLİĞİ BAHANE OLMAKTAN ÇIKTI

2021’in ilk yarısında yüzde 320 büyüme kaydettiklerini söyleyen Akyürek, “Bu büyüme rakamları istihdamımızın artmasına sebep oluyor. Diğer yan taşıyıcı sektörlerin büyümelerine yansıyor. Kasım sonuna kadar 500 kişilik ek istihdam daha sağlamayı hedefliyoruz. 500 kişi demek ortalama 3 bin aileye ek istihdam daha demek. Toplamda yaklaşık 6 bin kişiye istihdam sağlamış olacağız” diye konuştu.

Adres sistemlerinde kullandıkları teknolojinin şirketin en büyük farkı olduğunu belirten Akyürek, “Kargoların teslimat performansı yaklaşık yüzde 85 iken bizim performansımız ise neredeyse yüzde 95. Adres değişikliği bunun en önemli sebebi. Ancak bizim kullandığımız bu sistem performansımızı neredeyse yüzde 100’e ulaştırmış durumda” dedi.

YÜZDE YÜZ YERLİ

Yüz milyon liralık bir yatırım bütçesi ayırdıklarını ve bunun şu ana kadar yüzde 30’unu bölge yatırımlarına kullandıklarını belirten Akyürek, “O bütçenin tamamını 2022 yılının sonuna kadar bölge aktarmaları ve dijital taraftaki yazılımlar için kullanmış olacağız. Öz sermayeli büyüyoruz. Bankalarla ve fonlarla işimiz yok. Yani yüzde yüz yerli bir şirketiz” ifadelerini kullandı.

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...