Tarih : 03.08.2021 - 16:58 Yorum : 0

‘Help Turkey’in merkezi ABD çıktı: İşte çarpıcı analiz

Sosyal medya uzmanlarının analizleri, 'Help Turkey' manipülasyonun ipliğini pazara çıkardı. FETÖ’cü hesapların destek verdiği ‘Help Turkey’ etiketiyle yapılan paylaşımların yüzde 25'inin ABD'den yapıldığı belirlendi. Türkiye ile ilgili bir konuda paylaşımların yüz 44’ünün İngilizce olması ise dikkat çekti.

‘Help Turkey’in merkezi ABD çıktı: İşte çarpıcı analiz

Türkiye günlerdir peş peşe çıkan orman yangınları ile mücadele ederken Twitter’da ‘Help Turkey’ etiketi ile başlatılan kampanyanın Türkiye düşmanları tarafından yönetildiği gün yüzüne çıktı. ‘Help Turkey’ etiketinin analizini yapan İletişim Uzmanı Doç. Dr. Murat Kırık, paylaşım yapanların yüzde 25’inin ABD merkezli ol duğuna dikkat çekti. Kırık’a göre atılan ‘Help Turkey’ tweetinin yüzde 44’ünün başta Fransızca, İngilizce ve İspanyolca olmak üzere farklı dillerden paylaşılması soru işaretlerini çoğaltıyor.

OLUMSUZ TWEETLERİN ÇOĞUNLUĞU ABD’DEN

Doç. Dr. Murat Kırık, sosyal medyadaki içeriklerin duygulara hitap etmesi nedeniyle ilk etapta gerçek maksadın anlaşılmadığını söyledi. Masum gözüken ‘Help Turkey’ etiketini incelendiğinde iyi maksatla oluşturulmadığının açığa çıktığını kaydeden Doç. Dr. Murat Kırık, “1 Ağustos’u 2 Ağustos’a bağlayan gece birkaç saat içinde 2,5 milyonu aşan tweet atıldı, hayatımda böyle bir şey görmedim. ‘Help Turkey’ heştegiyle atılan tweetlerin yüzde 63’ü Türkiye’den yüzde 25’i ise ABD’den. Yüzde 17’si olumsuz tweetin büyük çoğunluğu ABD’den atılmış. Ayrıca bu etikete destek verenlerin sadece yüzde 66’sı Türkçedir, yüzde 44’ü Fransızca, İngilizce, İspanyolca ve diğer dillerdir. Daha çok gençler bu etikete destek verdi. Destek verenlerin yüzde 67’si kadın, yüzde 37’si erkek. Açıkçası o gece Türkiye’yi aciz göstermek ve bir yangını bile söndüremiyor imajı çizmek için özel bir çaba harcandı” dedi.

TÜRKİYE’NİN GÜNDEMİNİ KASITLI DEĞİŞTİRİYORLAR

İnsanların yaşadıkları bir sorun karşısında seslerini duyurma çabasının doğal olduğunu belirten Doç. Dr. Murat Kırık, “Ancak ‘Help Turkey’ etiketini analiz ettiğimizde bunun pek masum olmadığını görüyoruz. Bu etiket, 18 milyona ulaştı. Türkiye’deki Twitter kullanıcısı 35-36 milyon, kullanıcıların yarısı bu etiketi gördü. Bu etiketin altına paylaşılan yorumların yaklaşık yüzde 17’si olumsuz, yüzde 10’u olumlu, geri kalanlar nötrüdür. Sahte hesaplara dikkat etmek gerekiyor, onlar üzerinden Türkiye’nin gündemini değiştirebiliyorlar. Her gördüğümüzü hemen paylaşmamak gerekiyor. Bu dönem nifak tohumu ekilen bir dönem. Kullanıcılar dikkat etsinler” dedi.

 
 
YORUM YAPIN

 
 
© 2004 - TGRT Haber