2022-05-20 15:18:12 | Son Güncelleme : 2022-05-20 20:23:15

Doktor doktor gezmeye son! Yorgunluğum geçmiyor, nefesim kesiliyor diyenlere uzmanlardan çok basit B12 vitamini çözümü

‘’Unuttum’’ demekten sıkılanlar! Hafızayı güçlendiren, cildinize ışıltı katacak ve gün boyu zinde kalmanıza yardımcı muhteşem B12 besinlerini öğrenmek için doğru adrestesiniz. Doktor doktor gezdim yorgunluğum geçmiyor diyorsanız o vitamin şişesini bırakın. Teşhis edilmiş bir vitamin veya mineral eksikliğiniz yoksa, beslenme ihtiyaçları takviyelerle değil, yiyeceklerle en iyi şekilde karşılanır. İşte B12 deposu besinler…

Yorgunluk, baş dönmesi, nefes darlığı, unutkanlık gibi günlük yaşamı felç eden B12 eksikliğinden kolayca tüketebileceğiniz besinler ile kurtulabilirsiniz.
fotoğrafı büyüt
Fotoğrafı Paylaş
Yorgunluk, baş dönmesi, nefes darlığı, unutkanlık gibi günlük yaşamı felç eden B12 eksikliğinden kolayca tüketebileceğiniz besinler ile kurtulabilirsiniz.

Merkezi sinir sisteminizin sorunsuz çalışması ve sağlıklı kan hücreleri üretmek gibi kritik öneme sahip olan B12 vitamini temel vücut işlevine yardımcı olan suda çözünür bir vitamindir. Midede emilir ve daha sonra kanınıza ve hücrelerinize doğru yol alır. Doğal yollardan B12 vitamini almak isteyenlere uzmanların gözetiminde geçmiş besinler. 

B12 VİTAMİNİ SÜT BARDAĞINIZDA SAKLI 

Süt ürünleri B12 vitamini ile güçlendirilmiştir. Süt ürünlerine alerjiniz varsa içeriğine dikkat ederek badem, soya, yulaf veya kaju gibi doğal sütler tüketebilirsiniz. 

B12 EKSİĞİNİ KAHVALTIDA KAPATIN: YUMURTA 

Yumurta B12 eksiği bulunanların olmazsa olmazıdır. Uzmanlar yumurta sarısı, yumurta beyazından daha fazla B12 vitamini içerdiğini açıklarken “B12 vitamini alımınızı artırmaya çalışıyorsanız, bütün yumurtayı yemeniz önemlidir’’ diye uyarıyor. Ancak kolesterolünüz yüksekse önce doktorunuza veya diyetisyeninize danışabilirsiniz.

YOĞURT 

Vitamin süt ürünlerinde daha kolay emildiği için tam yağlı sade yoğurt yemenin B12 vitamini eksikliğini iyileştirdiği kanıtlanmıştır. Daha az kalori arıyorsanız, yağsız yoğurt tüketerek hem formunuzu koruyabilir hem de hafızanızı güçlendirebilirsiniz. 

%200 ETKİLİ SOMON 

Sağlıklı beslenme listelerinden ilk sırada bulunan somon bol miktarda omega-3 yağ asidi ve proteinin yanı sıra B vitaminleri içerir. Pişmiş bir somon filetosunun sadece yarısı günlük B12 vitamini değerinin %200'ünden fazlasını içerir.

B12 EKSİKLİĞİ BELİRTİLERİ NELERDİR? 

Tedavi edilmezse B12 vitamini eksikliği kansızlığa, sinir hasarına ve daha fazlasına yol açabilir. Aşağıdaki belirtilerden herhangi birini yaşıyorsanız, B12 vitamini eksikliğiniz olabilir: 

  • Normalden daha solgunsunuz veya sarılıklı bir cildiniz varsa,
  • Kendinizi sürekli yorgun/zayıf hissediyorsanız,
  • Ellerinizde ve ayaklarınızda iğneleme varsa,
  • Nefes darlığı veya baş dönmesi hissedersiniz,
  • Bulanık görüş, 
  • Ani ruh hali değişimleri. 

KİMLER B12 EKSİKLİĞİ YAŞAR? 

B12 eksiliği özellikle bazı durumlarda artabilir. Yaşlılar ve gebeler B12 eksikliğinin en çok görüldüğü gruplar arasında yer alır. İşte B12 vitamini eksikliği geliştirme riski fazla olanlar: 

  • 65 yaş ve üstü,
  • Vegan beslenenler,
  • Hamileler, 
  • Bağırsak problemi yaşayanlar, 
  • Şeker hastaları.

B12 EKSİLİĞİ DOĞAL YOLLARLA GEÇER Mİ? 

B12 eksikliği belirtileri olanlar hangi durumlarda ilaç takviyesine geçmesi gerektiğini merak ediyor. Uzmanlar "B12 eksikliğiniz riskli seviyede değilse, vegan beslenmiyorsanız veya emilim bozukluğu sorununuz yoksa B12 vitamini takviyesi almanıza gerek yoktur'' tavsiyesinde bulunuyor. Bunun yerine B12 vitamini içeren besin kaynaklarını diyetinize ekleyerek sağlığınızı koruyabilirsiniz.