• Piyasalar
  • down
    BIST 100
    97324
  • up
    USD
    5.8459
  • up
    EURO
    6.5153
  • up
    GBP
    7.6001
  • up
    Altın
    279.681
  • TGRT Haber Arama
  • TGRT Haber Facebook
  • TGRT Haber Twitter
  • TGRT Haber Youtube
  • TGRT Haber RSS
REKLAMI KAPAT
Tarih : 12.11.2018 - 14:25 Yorum : 0

Karatay Diyeti Nasıl Yapılır? Karatay Diyet Listesi

Karatay diyeti, diyet listesinden çok bir yaşam biçimidir. Hem tok kalıp hem de kilo verebileceğiniz bir diyet istiyorsanız Karatay diyetinin ayrıntılarını mutlaka okuyun. Karatay Diyeti Nasıl Yapılır?

Karatay Diyeti Nasıl Yapılır? Karatay Diyet Listesi

Karatay diyeti, diyet listesinden çok bir yaşam biçimidir. Hem tok kalıp hem de kilo verebileceğiniz bir diyet istiyorsanız Karatay diyetinin ayrıntılarını mutlaka okuyun. Karatay diyetinde, Leptin denen bir hormon oldukça meşhurdur ve bu hormon, her 4 saatte bir gelip yağ yaktığı için bu 4 saat boyunca aşağıda belirtilen ara öğünler dışında leptini kaçıracak hiçbir şey yememelidir. Bu diyetle acıkmadan 4 saatin geçtiğini fark edecek ve vücudunuzun yağ yakımına izin vereceksiniz. Karatay diyetini hayatınızın bir parçası ve yaşam tarzı haline getirirseniz, vücudunuzun sağlıklı değişimini fark edebilirsiniz.

Karatay Diyetinde Yasak Olan Yiyecekler;

  • Ekmek
  • Şeker
  • Ara öğünlerde meyve yemek
  • Marketlerde satılan hazır ve paketlenmiş etler
  • Salam
  • Sucuk
  • Sosis
  • Pişmiş havuç, pirinç ve patates
  • Gazlı-gazsız tüm meşrubatlar
  • Fazla sebze tüketmek
  • Gece atıştırmalıkları
  • Market tavukları

Karatay Diyetinde Ara Öğünlerde Yenilebilen Yiyecekler;

  • Ceviz
  • Fındık
  • Şekeriz çay
  • Şekersiz türk kahvesi
  • Ayran 
  • Leblebi
  • Badem 
  • Antep fıstığı
  • Tuzsuz yer fıstığı
  • Badem içi
  • Elma
  • Armut
  • Ayva 
  • Mandalina 
  • Çilek
  • Erik
  • Kiraz 
  • Ey yapımı yoğurt
  • Ev yapımı veya organik meyve suları
  • Kuru meyveler;  kuru erik, kayısı, gün kurusu

Karatay diyetinde unutmamanız gereken notlar;

  • Leptini kaçırmayacak atıştırmalıklar tüketin
  • Yemek zamanlarında özelikle, ekmek, unlu mamüller ve şekerden uzak durmaya özen gösterin
  • Yağlı etten, özellikle kendi yaptığınız veya doğal olarak bulduğunuz tereyağından, yumurtadan, organik zeytinyağından kısmayın. Karatay diyetinin en önemli özelliği bu yiyeceklerden tüketebilmenizdir.
  • Akşam yemeği ve son ara öğünden sonra mideye hiçbir katı gıda gönderilmemelidir
  • Sebze tüketimi karnı doyursa da beyni tam olarak doyurmadığından fazlaca yemek yemenizi sağlayacaktır bu yüzden Karatay diyetinde daha fazla et tüketilir
  • Gezen tavuk olduğunda öğünlerinizde kullanabilirsiniz. 

Karatay Diyet Listesi 7 Günlük Örnek Diyet Listesi 

Karatay Diyeti 1. Gün

Kahvaltı: 2 adet rafadan veya az pişmiş yumurta (yumurta doğal tereyağ  ile pişirilecek), domates, beyaz peynir, ceviz veya fındık, şekersiz çay

Öğle Yemeği: Zeytinyağlı fasulye yemeği, haşlanmış tavukgöğsü, yeşili bol bir salata

Ara Öğün: Zorunlu değildir; badem, fındık, leblebi yenilebilir.

Akşam Yemeği: Balık, limonlu, zeytinyağlı yeşil salata, ayran

Karatay Diyeti 2. Gün

Kahvaltı: 2 adet rafadan veya az pişmiş yumurta (yumurta doğal tereyağ  ile pişirilecek), domates, beyaz peynir, ceviz veya fındık, şekersiz çay

Ara Öğün: Zorunlu değildir; badem, fındık, leblebi yenilebilir.

Öğle Yemeği: 3-4 kuzu pirzola, bol yeşilli salata

Ara Öğün: Zorunlu değildir; badem, fındık, leblebi yenilebilir.

Akşam Yemeği: Barbunya pilaki, ızgara balık, 1 muz

Karatay Diyeti 3. Gün

Kahvaltı: Tereyağında 2 yumurtalı menemen ya da az pişmiş omlet, domates, beyaz peynir, tatlı kırmızı biber, ceviz, şekersiz çay.

Ara Öğün: Zorunlu olmasa da tuzsuz yer fıstığı veya bitki çayı tüketilebilir.

Öğle Yemeği: 3-4 ızgara köfte, zeytinyağlı taze fasulye, yeşil salata veya  turp ve havuçlu salata

Ara Öğün: Zorunlu değildir; badem, fındık, leblebi yenilebilir.

Akşam Yemeği: istediğiniz çeşit ve az yağlı bonfile veya pirzola, zeytinyağlı enginar ya da taze bakla, yeşil salata

Karatay Diyeti 4. Gün

Kahvaltı: Tereyağında peynirli 2 yumurtalı az pişmiş omlet, 8-10 tuzsuz zeytin, peynir, salatalık, maydanoz, ceviz, şekersiz çay

Ara Öğün: Zorunlu değildir; badem, fındık, leblebi yenilebilir.

Öğle Yemeği: istediğiniz çeşit ve az yağlı bonfile veya pirzola, bir tabak zeytinyağlı pırasa, 1 tam domates

Ara Öğün: Zorunlu değildir; badem, fındık, leblebi yenilebilir.

Akşam Yemeği: Izgara balık, kırmızı soğan, turp, roka, havuç ve brüksel lahanasından oluşan salata, yanına zeytinyağlı barbunya.

Karatay Diyeti 5. Gün

Kahvaltı: Tereyağında peynirli 2 yumurtalı az pişmiş omlet, 8-10 tuzsuz zeytin, peynir, salatalık, maydanoz, ceviz, şekersiz çay

Ara Öğün: Zorunlu değildir; badem, fındık, leblebi yenilebilir.

Öğle Yemeği: istediğiniz çeşit bir et yemeği, bol ve zeytinyağlı yeşil salata

Ara Öğün: Zorunlu değildir; badem, fındık, leblebi yenilebilir.

Akşam Yemeği: istediğiniz çeşit ve az yağlı bonfile veya pirzola, bol zeytinyağlı yeşil salata, zeytinyağlı enginar

Karatay Diyeti 6. Gün

Kahvaltı: Pastırmalı sahanda yumurta, 8-10 tuzsuz zeytin, peynir, salatalık, maydanoz, ceviz, şekersiz çay

Ara Öğün: Zorunlu olmasa da 1 avuç ceviz içi tüketilebilir..

Öğle Yemeği:  Normal boy dana bonfile ızgara, bol zeytinyağlı yeşil salata

Ara Öğün: Zorunlu değildir; badem, fındık, leblebi yenilebilir.

Akşam Yemeği: Izgara balık, roka, bol zeytinyağlı salata

Karatay Diyeti 7. Gün

Kahvaltı: Pastırmalı sahanda yumurta veya peynirli omlet veya rafadan yumurta, 8-10 tuzsuz zeytin, peynir, salatalık, maydanoz, ceviz, şekersiz çay

Ara Öğün: Zorunlu olmasa da 1 avuç ceviz içi tüketebilirsiniz.

Öğle Yemeği: 1 tabak susuz kuru fasulye yemeği, 1 normal boy dana bonfile ızgara yada biftek, çoban salatası

Ara Öğün: Zorunlu olmasa da acıkırsanız, bir avuç yerfıstığı yenebilir.

Akşam Yemeği: Balık ızgara, bol zeytinyağlı salata, közlenmiş kırmızıbiber.

 
 

YORUM YAPIN

 
 
© 2004 - TGRT Haber