24 Temmuz 2021 19:07

Bilim insanlarını şaşırtan keşif: Binlerce yıllık buzda yeni virüsler

Bilim insanları, deniz seviyesinden 6 bin 700 metre yükseklikte bulunan buz tabakasını analiz etti. Yapılan araştırmada bilim insanları şaşırtan bir gelişme oldu, buz yüzeyinde daha önce keşfedilmemiş 28 virüs bulundu.

Bilim insanlarını şaşırtan keşif: Binlerce yıllık buzda yeni virüsler
Bilim,Araştırma,Buz,Virüs

The Hill'in haberine göre, bulguları Microbiome dergisinde yayınlanan araştırma için deniz seviyesinden yaklaşık 6 bin 700 yükseklikte bulunan Guliya buz tabakasından çıkarılan buz kütleleri analiz edildi. Araştırmacılar, alınan örneklerde bulunan 33 virüsten 28'inin daha önce keşfedilmemiş olduğunu ve bu virüslerin buzda sıkışarak hayatta kaldıklarını belirtti.

"VİRÜSLERDE BU ORTAMLARIN BİR PARÇASI"

Buzu incelemek için bir arıtma süreci geliştiren araştırmanın başyazarı Zhi-Ping Zhong, "Bu buzullar yavaş yavaş oluştu, toz ve gazların yanı sıra pek çok virüs de bu buzda birikti. Çin'in batısındaki buzullar pek araştırılmamış ve amacımız bu bilgiyi geçmiş ortamları anlamak için kullanmak. Virüsler de bu ortamların bir parçası." dedi.

"MARS ARAŞTIRMASINDA YARDIMCI OLACAK"

Araştırmanın yazarlarından Matthew Sullivan da bu virüslerin zorlu ortamlarda hayata kalan virüsler olduğunu belirterek, "Bu virüsler, soğuk ortamlarda hücreleri enfekte etmelerine yardımcı olan ayırt edici genlere sahip." diye konuştu.

"ÇOK AZ ŞEY BİLİYORUZ..."

Sullivan, Zhong'un buzdaki mikropları ve virüsleri incelemek için kullandığı arıtma yönteminin, bu genetik dizilerin, Mars, Ay ya da Atacama Çölü gibi diğer aşırı buzlu ortamlarda araştırmalar yapılmasına yardımcı olabileceğini söyledi. Çalışmanın kıdemli yazarı Lonnie Thompson, daha önce yapılan iki çalışmanın buzuldaki virüsleri tanımladığını ve bilim insanlarının "bu aşırı ortamlardaki virüsler ve mikroplar ile gerçekte orada ne olduğu hakkında çok az şey bildiğini" belirtti.