2021-12-15 11:58:57

E-ticaret devi Alibaba da metaverse dünyasına adım attı

Metaverse çılgınlığı tüm dünyayı sarmaya devam ediyor. Teknoloji şirketlerinden Nike gibi ünlü giyim markalarına kadar pek çok şirket, metaverse projeleri geliştiriyor. Son olarak Alibaba da yeni projesini duyurdu.

E-ticaret devi Alibaba da metaverse dünyasına adım attı
fotoğrafı büyüt
Fotoğrafı Paylaş

Facebook’un adını "Meta" olarak değiştirerek metaverse (sanal evren) projelerine ağırlık vermesinin ardından bir anda gündem değişti. Meta'nın ardından çeşitli sektörlerde faaliyet gösteren pek çok şirket bu alanda araştırma yapmaya başladı. Ard arda gelen metaverse projelerini neredeyse her gün duyuyoruz.

E-ticaret devi Çin merkezli Alibaba da metaverse planlarını açıkladı. E-ticaret, internet, perakende ve teknoloji faaliyetleri ile öne çıkan Alibaba, metaverse’ün oyun potansiyelini test etmek için bir şirket kurduğunu duyurdu. 

ALIBABA'DAN 1,6 MİLYON DOLARLIK YATIRIM

Alibaba, Pekin merkezli yeni şirketinin isminin "Yuanjing Shengsheng Technology" oldğunu açıkladı. 1.6 milyon dolar sermayeyle kurulan şirket, yazılım geliştirme, bilgisayar sistemi hizmetleri, performans komisyonculuğu ve İnternet bilgi hizmetleri dahil olmak üzere çeşitli alanlarda çalışmalar yapacak. 

Metaverse için adım atan tek Çinli şirket Alibaba değil. Pek çok Çin merkezli teknoloji şirketi metaverse alanında çalışmalarını hızlandırdı. Kasım ayında bilişim şirketi Tencent, metaverse için yeterli teknolojiye sahip olduğunu söyledi. Ancak South China Morning Post'un haberine göre, Çin hükümeti teknoloji şirketlerini sanal evren konusunda uyarıyor. Çinli yetkililer, sanal evrende mülk satışının kara para aklama, dolandırıcılık ve yasadışı bağış toplama riskleri taşıdığını belirtti. 

Alibaba'ya dönecek olursak şirket, dünya çapında iki milyar tüketiciye ulaşmayı hedefliyor. Bu nedenle son zamanlarda yeni şirketler kurmaya odaklandı. Eylül ayında Alibaba'nın bulut oyun birimi “Yuanjing” isimli bir marka kurdu. Bu alt marka ile şirket, bulut oyunları geliştiriyor. Bununla birlikte, e-ticaret devinin son raporuna göre şirket, Çin dışında 285 milyon aktif yıllık tüketiciye ulaştı. 

Etiketler