Tgrt Haber
02 Ekim 2021 11:29

İstanbul'da zam şampiyonu kıvırcık salata oldu

İstanbul Ticaret Odası, Eylül ayında fiyatı en çok artan ve azalan ürünler konusunda yayımladığı kamuoyu bilgilendirmesinde, İstanbul'da fiyatı en çok artan ürünün yüzde 49,68 oranla kıvırcık salata, en çok ucuzlayan ürün ise erik oldu.

İstanbul'da zam şampiyonu kıvırcık salata oldu
istanbul ticaret odası,eylül,fiyat,kıvırcık,erik,sebze,meyve

İstanbul Ticaret Odası (İTO) yetkililerinin hazırladığı Eylül ayında fiyatı en çok artan ve azalan ürünelre ilişkin raporda, İstanbul’da fiyatı en çok artan ürünün yüzde 49,68 ile kıvırcık salata olduğu belirtildi. Yine Eylül ayında, en çok ucuzlayan ürün ise erik oldu.

İstanbul Ticaret Odası (İTO), piyasaların şeffaflığını sağlamak ve kamuoyunu bilgilendirmek amacıyla, geçen Eylül ayında İstanbul'da perakende fiyatı en fazla artan ve azalan ürünleri, fiyatları ve değişim oranlarıyla birlikte açıkladı. İTO’nun İstanbul Ücretliler Geçinme İndeksi’nde yer alan 242 ürünün 127’sinin perakende fiyatı artarken, 29 ürünün fiyatı düştü, 86 ürünün fiyatı ise değişmedi.

İstanbul'da zam şampiyonu kıvırcık salata oldu

ZİRVEDE KIVIRCIK SALATA VAR

Eylül ayında Gıda Harcamaları; Yaş, Kuru Sebze ve Meyveler alt grubunda yer alan Kıvırcık Salata fiyatı yüzde 49,68 ile fiyatı en fazla artış gösteren ürün oldu. Fiyatında artış yaşanan diğer ürünler; Kültür Eğitim ve Eğlence harcamaları grubundan yüzde 47,06 ile gazete, Çocuk Giyim harcamaları alt grubunda yüzde 32,62 ile çocuk okul kıyafetleri, yüzde 23,51 ile okul çantası, Kültür Eğitim ve Eğlence harcamaları grubundan yüzde 21,97 ile kurşun kalem, Giyim Harcamaları grubundan yüzde 21,03 ile çocuk süveter ve Gıda harcamalarından yüzde 17,02 ile patlıcan olmuştur.

İstanbul'da zam şampiyonu kıvırcık salata oldu

ERİK FİYATLARINDA YÜZDE 39,08 DÜŞÜŞ

2021 Eylül ayında Gıda Harcamaları Yaş Kuru Sebze ve Meyveler alt grubunda yer alan erik yüzde 39,08 gerileme göstererek fiyatı en fazla azalan ürün oldu.

Fiyatında azalış izlenen diğer ürünler; Ev Eşyası harcamaları grubundan yüzde 30,00 ile çarşaf, Gıda harcamalarından yüzde 23,59 ile salatalık, yüzde 18,75 ile şeftali, yüzde 15,81 ile armut ve yüzde 14,39 ile yaş üzüm olmuştur.

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...