Tgrt Haber
02 Mart 2018 16:19

Henkel satışlarda ve karlılıkta en yüksek seviyeye ulaştı

Henkel, 2017 mali yılında güçlü performans gösterdiğini açıkladı.

Henkel satışlarda ve karlılıkta en yüksek seviyeye ulaştı
henkel,

•    Satışlar, 20 milyar 29 milyon Euro'ya kadar artış göstererek ilk kez 20 milyar Euro'nun üzerine çıktı: Nominal büyüme %7,0 oranında, organik büyüme ise %3,1 oranında gerçekleşti.

•    Faiz ve vergi öncesi kar (EBIT)* marjı en yüksek seviyeye ulaştı: 40 baz puan artışı ile %17,3 seviyesine yükseldi.
•    Hisse başına karlılık*: %9,1'lik artış ile en yüksek seviye olan 5,85 Euro'ya ulaştı.
•    En yüksek temettü ödemesi**: %10,5'lik artış ile hisse başına 1,79 Euro şeklinde gerçekleşti.
•    Stratejik önceliklerin hayata geçirilmesinde önemli ilerlemeler kaydedildi.
•    2020 yılı için finansal hedef teyit edildi.

Henkel satışlarda ve karlılıkta en yüksek seviyeye ulaştı

Henkel CEO'su Hans Van Bylen: “2017 Henkel için başarılı bir yıl oldu. Zorlu ve istikrarsız piyasa koşullarına rağmen, satış ve kazanç bakımından en yüksek seviyelere gelerek yılın mali hedeflerine ulaştık. Bu güçlü performans, işine bağlı ve tutkulu tüm global ekibimizin başarısıdır. İlk kez, yıllık satışımız 20 milyar Euro'yu aştı. Sürdürülebilir karlı büyümedeki kararlılığımıza paralel olarak, hisse başına karlılıkta rekor marjlar elde ettik ve en yüksek seviyelere ulaştık.” dedi.

Hans Van Bylen “Stratejik önceliklerimizin uygulanmasına odaklanarak, birçok kilit girişim ve projede önemli ilerlemeler kaydettik. Ayrıca yıl boyunca, portföyümüzü tamamlayacak ve daha da güçlendirecek etkili satın almalar da gerçekleştirdik.” şeklinde konuştu.

2018 Yılı İçin Öngörüler
Henkel, 2017 yılında gösterdiği güçlü performans ve stratejik önceliklerin uygulanmasıyla elde ettiği önemli ilerlemeyi baz alarak; 2020 yılı mali hedefini yeniden teyit etti (organik satış büyümesi %2 ile %4 aralığında, faiz ve vergi öncesi kar (EBIT) marjında devam eden artış ve hisse başına karlılık (EPS)    %7 ile %9 aralığında bir seviyede gerçekleşeceği) ve 2018 yılı öngörüsünü oluşturdu.

2018 yılında Henkel, her bir iş biriminde %2 ile %4 aralığında organik satış büyümesi hedefliyor. Düzeltilmiş satış kazancı (EBIT) için Henkel, üç iş biriminin de katkısıyla %17,5'in üzerinde bir seviyede gerçekleşeceğini öngörüyor. Döviz piyasalarındaki belirsizliği ve özellikle piyasalardaki ABD dolarına eğilimi vurgulayan Henkel, imtiyazlı hisse senedi başına karlılık için ise Euro bazında %5 ile %8 aralığında bir artış öngörüyor.

Hans Van Bylen sözlerini “Cazip kazançlarla sürdürülebilir karlı büyümeye odaklanmayı sürdüreceğiz. 2020 mali hedefimize ulaşma konusunda kararlıyız.” şeklinde sürdürdü.

2017 Yılı Satış ve Kazanç Performansı
2017 mali yılında, satışlar ilk kez 20 milyar Euro'yu aştı ve %7,0 oranında artış göstererek 20 milyar 29 milyon Euro'ya ulaştı. Döviz hareketlerinin satışlara genel olarak %2,0'lik olumsuz bir etkisi oldu. Satın alma ve elden çıkarmalar, satış büyümesinin %5,9’unu oluşturdu. Döviz, satın alma ve elden çıkarmaların etkisinden arındırılmış organik satışlar, %3,1 oranında güçlü bir artış gösterdi. Bu gelişme ile, %2 ile %4 aralığındaki organik satış büyümesi  tüm yıl hedefiyle paralellik gösterdi.

Yapıştırıcı Teknolojileri İş Birimi %5,0'lik çok güçlü bir organik satış büyümesi elde etti. Beauty Care İş Birimi ise %0,5 oranında pozitif bir organik satış büyümesi gösterdi. Çamaşır ve Ev Bakım İş Birimi %2,0'lik iyi bir organik satış büyümesi kaydetti.

Gelişmekte olan piyasalar, organik satışlardaki %5,3 değerindeki artışla, Grup'un organik büyümesine ortalamanın üzerinde katkı sağladı. Gelişmiş piyasalar %1,5'lik pozitif bir organik satış büyümesi kaydetti.

Satışlar tüm bölgelerde organik olarak arttı. Batı Avrupa bölgesi satışları pozitif organik gelişme gösterdi. Doğu Avrupa'da satışlar organik olarak %6,0 büyüdü. Afrika/Orta Doğu’da %1,7 oranında organik satış büyümesi kaydedildi. Kuzey Amerika bölgesindeki satışlar organik şekilde %3,0 oranında artış gösterdi. Latin Amerika, satışlarda %4,4 oranında organik büyüme sağladı ve Asya-Pasifik bölgesi satışları organik olarak %5,9 oranında arttı.

Düzeltilmiş faaliyet karı (EBIT), %9,1 oranında artarak, 3 milyar 172 milyon Euro’dan 3 milyar 461 milyon Euro'ya ulaştı. Üç iş biriminin tamamı bu olumlu gelişmeye katkıda bulundu.

Düzeltilmiş satış kazancı (EBIT), %0,4 oranında artışla %17,3’e yükselerek, %17’nin üzeri olarak öngörülen yıllık hedefi gerçekleştirmiş oldu.

Mali sonuç, 2016 ve 2017 mali yıllarında sonlanan satın almaların finansman maliyeti nedeniyle, 2016 mali yılındaki -33 milyon Euro'nun ardından, 2017 mali yılında -51 milyon Euro olarak gerçekleşti.

Düzeltilmiş net gelir, kontrol gücü olmayan paylar sonrası, %9,1 artarak, 2 milyar 534 milyon Euro’ ya yükseldi (2016: 2 milyar 323 milyon Euro).

İmtiyazlı hisse senedi başına karlılık (EPS) %9,1 oranında artarak, 5,36 Euro’dan 5,85 Euro’ya yükseldi. Bu gelişme, EPS artışının %9 civarında olacağını öngören 2017 yılı hedefiyle uyum göstermektedir.

Yönetim Kurulu, Danışma Kurulu ve Hissedarlar Komisyonu, 9 Nisan 2018'de yapılacak Yıllık Genel Kurul’a, hisse başına temettülerin %10,5 oranında artışla, 1,79 Euro (önceki yıl: 1,62 Euro) olarak gerçekleşmesini önerecektir.

Hisse başına önerilen temettü önceki yılla (1,60 Euro) karşılaştırıldığında %10,6 artarak 1,77 Euro oldu. %30,7’lik ödeme oranına karşılık gelen bu rakam, şirket tarihindeki en yüksek temettü olmakla birlikte, Henkel'in %25 ile %35 arasındaki hedef ödeme oranıyla da örtüşüyor.

Net işletme sermayesi geçen yılın aynı dönemine oranla satış yüzdesi olarak %1,3 puan artış ile %4,8'e ulaştı.

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...